کد خبر: ۹۲۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۱۳۷
مستند «بچه شمرون» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی تک روستا از تولیدات شبکه مستند پنجشنبه ۳۰ تیر ساعت ۱۴ در جشنواره بین‌المللی فیلم شهر اکران می شود.

اکران «بچه شمرون» در جشنواره بین المللی فیلم شهربه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، مستند «بچه شمرون» پرتره‌ای از حاج عباس صالحی، صاحب گنجینه ارزشمندی از عکس‌های گذشته تا امروز منطقه شمیرانات است. او از کودکی تا امروز با دوربینی که با کار تابستانی برای خودش خریده بود، تصاویر تماشایی و جذابی از این منطقه ثبت کرده است. در کنار این‌ها عکس‌های ارزشمندی را جمع آوری کرده که سبب شده است آرشیو بزرگی از عکس‌های شمیرانات را در اختیار داشته باشد.

عباس صالحی متولد سال ۱۳۳۵ است و با داشتن گنجینه‌ای گرانبها از عکس‌های قدیمی پس از سال‌ها توانسته آرزوی دیرینه خود را عملی کند و موزه‌ای جمع و جور ترتیب دهد. این هنرمند خانه آبا و اجدادی‌اش در دل بازار تجریش را به محلی برای نمایش مجموعه عکس‌هایش از شمیران و تهران تبدیل کرده است.

این مستند در بخش فیلمهای کوتاه و نیمه بلند جشنواره شهر پذیرفته شده، مجری طرحش مرکز فرهنگی میثاق است و از عوامل آن می توان به تدوین: حمید مشایخی و تصویر بردار: علی تک روستا اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: