کد خبر: ۹۲۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲
تعداد بازدید: ۱۳۵
نایب رئیس مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی از دولت سوئد می خواهد که ضمن جلوگیری از ادامه نقض های صورت گرفته و پاسخگو کردن عوامل آن هرچه سریعتر حمید نوری را آزاد و خسارت معنوی و مادی وارده به آن را جبران کند.

سوئد هر چه زودتر تبعه ایرانی را آزاد و خسارت‌های مادی و معنوی آن را جبران کندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (22 تیر) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، اظهار داشت: متاسفانه دستگیری آقای نوری به علت اظهارات و خاطرات چند تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین بود از این‌رو اصل برائت و حق آزادی رفت آمد این تبعه ایرانی از سوی مقامات سوئدی نقض شده است.

وی افزود: متاسفانه دولت سوئد نه به مسئولیت خود طبق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین روابط کنسولی برای اطلاعی این بازداشت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم نه عملکرد و نه مراتب را به اطلاع خانواده اش رسانید.

نایب رئیس مجلس گفت: در طول مدت حدود دو سال از بازداشت این طبیعی ایرانی علی رغم خانواده این تبعه ایرانی دو بار به آن کشور سفر کرده بودند اما مقامات آن کشور اجازه ملاقات با آنها ندادند از این رو مجلس شورای اسلامی از دولت سوئد می خواهد که ضمن جلوگیری از ادامه نقض های صورت گرفته و پاسخگو کردن عوامل آن هرچه سریعتر حمید نوری را آزاد و جبران خسارت معنوی و مادی وارده به آن را جبران کند.

نیکزاد تصریح کرد همچنین از قوه قضاییه و وزارت امور خارجه خواستاریم تا از تمامی ظرفیت های لازم را برای آزادی پاسخگو بودن دولت سوئد به کار گیرند و اقدامات لازم و متناسب را نیز برای اجرای عدالت اتخاذ کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: