کد خبر: ۹۲۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
تعداد بازدید: ۲۹۱
مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه (۱۱ ژوئیه/۲۰ تیر) از گفت‌وگوی تلفنی رجب طیب اردوغان و نیکول پاشینیان خبر داده و اعلام کرد رهبران ترکیه و ارمنستان در این تماس تلفنی بر اهمیت عادی‌سازی روابط میان آنکارا و ایروان تأکید کردند.

گفتگوی تلفنی اردوغان و پاشینیان برای عادی‌سازی روابطبه گزارش خبرداغ به نقل از دویچه وله: مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه (۱۱ ژوئیه/۲۰ تیر) از گفت‌وگوی تلفنی رجب طیب اردوغان و نیکول پاشینیان خبر داده و اعلام کرد رهبران ترکیه و ارمنستان در این تماس تلفنی بر اهمیت عادی‌سازی روابط میان آنکارا و ایروان تأکید کردند.

طبق این گزارش در این تماس تلفنی اردوغان فرا رسیدن عید "وارداوار"، یکی از جشن‌های مهم کلیسای ارمنی را به نخست‌وزیر ارمنستان تبریک گفته و در مقابل پاشینیان نیز فرا رسیدن عید قربان، از اعیاد مهم مسلمانان را به اردوغان تبریک گفته است.

به گفته مرکز ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه اردوغان و پاشینیان تائید کردند که موارد مورد توافق دو کشور همسایه باید هر چه زودتر مورد اجرا قرار بگیرد.

در ارتباط با اینکه چه موضوعی مورد توافق قرار گرفته اطلاعات بیشتری منتشر نشده است اما نمایندگان ترکیه و ارمنستان اول ژوئیه برای چهارمین دور دیدارهایی انجام دادند و بر سر برخی موضوعات مورد مناقشه میان دو کشور به توافق رسیدند.

اخیرا مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه از توافق دو کشور بر سر سفر اتباع کشورها خارجی از مرزهای مشترک خبر داد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد توافق شده است مرز زمینی ترکیه و ارمنستان بزودی برای اتباع کشورهای ثالثی که به دو کشور سفر می‌کنند باز شود.
تاکنون چهار دور از مذاکرات عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان در وین با حضور سردار کیلیچ، نماینده ویژه روند عادی سازی ترکیه و ارمنستان و روبن روبینیان، معاون رئیس پارلمان ارمنستان برگزار شده است.

در آخرین دور از مذاکرات توافق شد که تجارت محموله‌های هوایی مستقیم بین ترکیه و ارمنستان هرچه زودتر آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: