کد خبر: ۹۲۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۱۱۰
فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: پلیس با انتشار دهندگان مطالب و فراخوان‌هایی که باعث تشویش اذهان عمومی و امنیت روانی جامعه می‌شود برابر قانون برخورد می‌کند. در روز‌های اخیر مسئله تغییر طعم آب در شهرستان میناب به عنوان یکی از مسائلی که در فضای عمومی و مجازی دست مایه سواستفاده برخی از افراد شده مطرح است.

ماجرای تغییر طعم آب در میناب؛ پلیس: با انتشار دهندگان فراخوان تجمع برخورد می‌کنیم / شهروندان ندانسته مطالبی را بازنشر نکنند که عواقب آن گریبانشان را می‌گیردبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: فرمانده انتظامی شهرستان میناب گفت: پلیس با انتشار دهندگان مطالب و فراخوان هایی که باعث تشویش اذهان عمومی و امنیت روانی جامعه می‌شود برابر قانون برخورد می‌کند.

 در روزهای اخیر مسئله تغییر طعم آب در شهرستان میناب به عنوان یکی از مسائلی که در فضای عمومی و مجازی دست مایه سواستفاده برخی از افراد شده مطرح است.

برخی از مردم این شهرستان به کیفیت آب مصرفی و استفاده از آب سد معترضند حال آنکه کارشناسان معتقدند آب مصرفی مردم در میناب کاملا بهداشتی بوده و با رعایت کامل استانداردها تصفیه می‌شود و برای مصرف مردم انتقال داده می‌شود.

مردم معتقدند آب مصرفی قبلی که از چاه برداشت و استفاده می‌شد آبی سالم تر بوده و مسئولان آب چاه را به بندرعباس منتقل و آب سد سرنی را برای مصرف مردم میناب استفاده می‌کنند در حالی که این مسئله کذب و از شایعات فضای مجازی سرچشمه می‌گیرد.

فرماندار میناب در گفت‌وگو با تسنیم این شایعات را رد و تاکید کرد آب مصرفی مردم کاملا بهداشتی و بر اساس استانداردها تصفیه می‌شود تفاوت طعم و مزه آب نیز به تفاوت آب زیرزمینی با سطحی بر می‌گردد و در سلامت آب هیچ شکی نیست.

مجید سلحشور تاکید کرد: آب مصرفی مردم میناب همان آبی است چه سالها مردم بندرعباس از آن استفاده می‌کنند و مشکلی برای مصرف عمومی ندارد.

در عین حال از روزهای گذشته عده ای از افراد به قصد اغتشاش و تشویش اذهان عمومی، با بزرگنمایی و تلفیق مطالب شایعات با دروغ اقدام به نشر مطالبی در فضای مجازی و تشویق مردم به تجمع و اعتراض در میناب کرده‌اند که پلیس از آنها خواسته از نشر چنین مطالبی خودداری کنند.

سرهنگ عباس قاسمی فرمانده انتظامی میناب در این خصوص گفت: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با توجه به وضعیت آب آشامیدنی در سطح استان و شهرستان سوء استفاده کرده و با انتشار مطالبی در فضای مجازی، زمینه ساز تشویش اذهان عمومی و نارضایتی را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: این افراد سعی دارند با این حربه نارضایتی شهروندان را به وجود آورده و به نوعی ناخواسته آب در‌هاون دشمنانی می کوبند که از هر فرصتی استفاده می کنند تا تجمعاتی را شکل دهند و بیشترین بهره را از فرصت‌های محدود خود ببرند.

وی با بیان اینکه مبحث آب یک مسئله حیاتی وحساس است و در زندگی تمامی افراد دارای اهمیت است، اذعان کرد: با توجه به کمبود و بحران مسئله آب در استان و به تبع آن در این شهرستان که گاها باعث قطعی آب در ساعتی از روز شده است، مسئولین محترم شهرستان با تلاش های بسیار زیاد و با ایجاد هزینه های سنگین جهت تهیه آب شرب و آشامیدنی شهروندان اقدام و از سد سرنی که با پالایش و تصفیه خانه های تخصصی و معتبر صورت می گیرد، اقدام کرده‌اند.

این مسئول انتظامی با تأکید بر اینکه شهروندان فهیم شهرستان به هیچ عنوان فریب مطالب جعلی و تفرقه افکنانه را نمی خورند، خطاب به هنجارشکنان مجازی، خاطر نشان کرد: پلیس با افراد خاطی،کاربران و دارندگان کانال و پیج های فضای مجازی که بوسیله عنوان نمودن مطالبی نادرست زمینه ساز تشدید امنیت ر‌وانی و تشدید اذهان عمومی شده و مواردی نامطلوب در بحث آب را مطرح می‌کنند برابر قانون به شدت برخورد کرده و ضمن رصد شبکه های اجتماعی متخلفین را شناسایی و برابر قانون آنان را به مراجع قضائی معرفی می‌کنند و شهروندان عزیز نیز ندانسته مطالبی را بازنشر نکنند که عواقب آن گریبانشان را خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: