کد خبر: ۹۲۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
تعداد بازدید: ۱۱۵
مسئولان جهادی دانشگاه‌های تهران بزرگ در نشستی در خبرگزاری فارس ضمن انتقاد از برخورد دولت با گروه‌های جهادی به تشریح فعالیت‌های خود پرداختند.

اعزام ۲۰۰۰ دانشجوی جهادگر به مناطق محروم/ انتقاد از برخورد دولت قبل با گروه‌های جهادیبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، عملکرد گروه های جهادی بسیج دانشجویی تهران بزرگ با ایمان ایرانی مسئول معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، علی علی حسینی دبیر جمعیت امام حسن(ع) و سلمان محمدی مسئول پشتیبانی-اجرایی معاونت عملیاتی جهادی بسیج دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

* دو هدف مهم برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم

ایمان ایرانی مسئول معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران در این نشست به تشریح فعالیت‌های جهادی دانشگاه‌های تهران بزرگ پرداخت و گفت: هدف اصلی معاونت جهادی بسیج دانشجویی آماده کردن و پشتیبانی و آماده سازی برای برگزاری اردوهای جهادی و فعالیت های جهادی دانشجویان دانشگاه‌های تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول سال گروه‌های جهادی چه در سطح شهر چه اطراف استان فعالیت‌های مختلفی در عرصه های پزشکی، دندان پزشکی، عمرانی، اجتماعی، اشتغال زایی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی صورت گرفته، تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور با دو هدف انجام می‌شود، اولین هدف به خودسازی دانشجویان بسیجی و آشنایی آنان با منطق محروم و اثر معنوی و دومین هدف کمک به رفع محرومیت نیازمندان و رفع مشکلات مناطق محروم کشور می‌باشد.

مسئول معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی تهران ادامه داد: دو سالی بود که به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها فعالیت‌های جهادی محدود شد و کار جهادی به سمت کمک‌های مومنانه و کمک به بیمارستان‌ها پیش رفته بود و کمتر هجرت اردوی جهادی به مناطق محروم داشتیم.

ایرانی در ادامه افزود: اما از ابتدای امسال که شرایط کرونایی کشور بهبود پیدا کرد و دانشگاه ها بازگشایی شد و با توجه به اینکه ایام تابستان را پیش روی داریم، استقبال خیلی خوبی از طرف دانشجویان برای حضور در اردوهای جهادی چه در محلات حاشیه شهر چه در مناطق دور دست محروم کشور، شاهد هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه معاونت عملیات جهادی در قالب قرارگاه عهد خدمت، فعالیت می‌کند، اظهار داشت: قرارگاه عهد خدمت، به نام و یاد شهید جهادگر حادثه تروریستی حرم رضوی، شهید حجت الاسلام محمد اصلانی نام گذاری شده و بنا دارد در تاریخ ۲۰ تیر الی ۵ شهریور فعالیت جهادی با حضور ۲۰۰۰ دانشجو که از این تعداد ۶۰ درصد برادر و ۴۰ درصد خواهر هستند، عملیات جهادی خود را آغاز کند.

مسئول معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی تهران در ادامه افزود: فعالیت جهادی بسیج دانشجویی تهران در مناطق محروم حاشیه تهران و استان های دیگر به ویژه مناطق مرزی استان خراسان (منطقه مانه، سملقان خراسان شمالی، منطقه روشخوار و خواف خراسان رضوی و زیرکوه و درمیان خراسان جنوبی) به صورت ۴۰ گروه  جهادی دانشجویی برگزار خواهد شد.

ایمانی به تشریح گروه‌های جهادی پرداخت و افزود: از بین تیم های جهادی ۶ تیم پزشکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و از دیگر دانشگاه‌ها تیم های عمرانی، آموزشی، فرهنگی و کشاورزی تدارک و آماده خدمت رسانی به محرومان می‌باشند.

* در دولت قبل گروه های جهادی را به ادارات هم راه نمی‌دادند چه برسد بخواهند به آنها کمک کنند

سلمان محمدی مسئول پشتیبانی اجرایی معاونت عملیاتی جهادی بسیج دانشجویی تهران بزرگ هم در ادامه به پروژه‌های پیش بینی شده برای مناطق محروم اشاره کرد و گفت: پروژه های برنامه ریزی شده قرارگاه عهد خدمت، لایروبی سه قنات آب، ساخت دو مدرسه، تکمیل دو حسینیه، ساخت ۱۰ خانه برای نیازمندان، ساخت ۲۰حمام و دستشویی و تعمیر منازل تخریب شده محرومان می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به کمک دستگاه‌های اجرایی به فعالیت‌های جهادی گفت: در دولت قبل ما را حتی به ادارات راه نمی‌دادند چه برسد بخواهند به تیم ‌های جهادی کمک کنند، اما در دولت جدید بعد از نامه معاون اول ما می‌توانیم مشکلات خود را با ارگان‌های مسئول مطرح کنیم.

* توزیع 40 هزار غذا در روز عید غدیر میان محرومان

در ادامه این نشست علی حسینی دبیر جمعیت امام حسن مجتبی تهران بزرگ نیز به بیان فعالیت‌های این گروه جهادی دانشجویی پرداخت و گفت: جمعیت امام حسن(ع) از سال ۹۵ بنا بر اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی که رهبری بر روی آن تاکید دارند،‌ تشکیل شد تا این گروه بتواند به صورت تخصصی هم در بحث آسیب‌های اجتماعی محلات محرومیت حاشیه شهر و هم ارتباط بین گروه‌های جهادگر در سطح کشور فعالیت کند.

وی در ادامه در مورد فعالیت‌های این مجموعه در روز عید غدیرخم اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های جمعیت امام حسن(ع) بحث کارآفرینی و آموزش رایگان برای محرومات است، جمعیت امام حسن تلاش کرده در زمینه اطعام نیازمندان نیز در روز عید غدیرخم، گروه های جهادی را جمع کند تا بتواند در سطح محلات کم برخوردار در تهران و سایر استان ها امر اطعام به نیازمندان را انجام دهد.

دبیر جمعیت امام حسن بسیج دانشجویی افزود: برنامه داریم حدود ۴۰هزار پرس اطعام را آماده کرده و در روز عید غدیرخم ان شاء الله با کمک ۱۰ دانشگاه در شهر تهران توضیع کنیم.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: