کد خبر: ۹۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
تعداد بازدید: ۵۱۷
وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی که دولت قبل اعلام کرده بود یک لایحه بسیار ضعیف است و متاسفانه در طول ۱۰ سال اقدامی بر روی آن انجام نشده بود.

لایحه‌ای که دولت قبل برای رتبه‌بندی معلمان داد، ضعیف بودبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز چهارشنبه (۱۵ تیر) در حاشیه جلسه هیـأت دولت در جمع خبرنگاران درباره رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: لایحه رتبه‌بندی که دولت قبل اعلام کرده بود یک لایحه بسیار ضعیف است و متاسفانه در طول ۱۰ سال اقدامی بر روی آن انجام نشده بود اما این موضوع چون یکی از شعارهای انتخاباتی آیت الله رئیسی بود، موضوع در دولت پیگیری و بررسی شد و با آن موافقت شد و به عنوان یکی از دستاوردهای مهم آموزش و پرورش مطرح است.

وی افزود: چون دستاورد مهم این رتبه‌بندی اولا ارتقای نظام تعلیم و تربیت است، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی و عمومی معلمان هست و همچنین در حوزه عدالت، بحث عدالت در پرداخت را برای معلمان تقویت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت:  در واقع رقابتی که بین معلمان در ارتباط با احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد ‌و شروع بسیار خوبی است تا ما سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم. شاید یکی از علل عدم اجرای سند تحول بنیادین عدم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است و آن هم از ناحیه دولت‌ها بوده که حمایت نمی‌کردند. الان دولت با قوت و قدرت این کار را انجام داد، آیین‌نامه رتبه‌بندی هم ۱۲ تیر به امضای معاون اول به نیابت از هیات دولت رسید و کل هیات دولت و آقای رییس‌جمهور با جدیت پیگیر بودند و الان هم پیگیر هستند که ما این کار را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به زمان اجرای رتبه‌بندی گفت: شروع رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

نوری گفت: اعتبار خوبی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی تعیین شده است چیزی حدود ۶ هزار میلیارد تومان است که یک سوم این اعتبار را ما تامین کردیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اقدامات خوبی برای وضعیت سرمایش و گرمایش مدارس انجام شده است. در رابطه با وضعیت سرمایشی ما هنوز درباره تجهیزات سرمایشی مشکل داریم به دلیل اینکه برخی تجهیزات ما فرسوده شده است و از طرف دیگر اعتبارات پاسخگوی خرید وسایل سردکننده نو نیست و تلاش ما بر این است که این وضعیت سامان داده شود ولی از نظر تجهیزات گرمایشی وضعیت بهتر است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: