کد خبر: ۹۲۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
تعداد بازدید: ۱۳۲
نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دارای تابعیت مضاعف یا اقامت کشور دیگر نباید در مصدر کار در امور فرهنگی و ... باشند.

نماینده مجلس: مدیران دوتابعیتی در حوزه فرهنگ نباید به کار گرفته شوندبه گزارش خبرداغ ، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: افراد دوتابعیتی و یا دارای اقامت کشورهای دیگر نباید در مصدر امور فرهنگی و همچنین دیگر حوزه‌ها قرار گیرند.

وی افزود: در مورد منع به کارگیری مدیران دوتابعیتی قانون داریم اما اینکه مدیر اقامت و یا همان گرین کارت نداشته باشد در قانون مطلبی ذکر نشده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تابعیت مضاعف و یا در اکثر موارد در اقامت، فرد قسم یاد می‌کند که برای دفاع از منافع کشوری که تابعیت و اقامتش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد، تمام توان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کار گیرد و حتی در مقابل کشور مادر خود قرار گیرد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: طبیعی است که داشتن اقامت یا تابعیت کشور دیگر تعلق خاطر به آن کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فرد ایجاد می‌کند و چنین افرادی نمی‌توانند دلسوز کشور باشند که در سمت‌های مدیریتی بشود آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کار گرفت.

وی افزود: ما در حوزه‌های مختلف و به ویژه فرهنگ نیاز به مدیران دلسوز داریم که دل در گرو پیشرفت مملکت داشته باشند نه افرادی که دارای تابعیت مضاعف و یا اقامت کشور دیگر باشند.

به گزارش فارس، جمعی از مخاطبان سایت خبرگزاری فارس، با ثبت کمپینی خواستار منع به کارگیری مدیران دوتابعیتی در حوزه فرهنگ شده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: