کد خبر: ۹۲۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۶۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و نماینده وزارت نیرو، گفت: استان اصفهان طی بیست سال گذشته با شدیدترین خشکسالی‌ها مواجه است و مرکز اقلیم شناسی کشور اعلام کرده که ۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با کم آبی و خشکسالی مواجه است.

۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با خشکسالی مواجه استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پیشروی فرونشست زمین در دشت اصفهان-برخوار و ایجاد کانون‌های گرد و غبار و کم آبی، گفت: برای حل این مشکل باید جلو بارگذاری‌های جدید آب از زاینده‌رود گرفته شود و طرح‌های تامین آب استان تسریع شود و نسخه اصلی برای رفع این مشکلات تامین آب برای حوضه زاینده رود تا تالاب گاوخونی است.

منصور شیشه فروش امروز (شنبه، ۱۱ تیرماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، با بیان اینکه اصفهان معین هشت استان اطراف خود و همچنین جانشین و معین تهران بزرگ در مدیریت بحران است، اظهار کرد: ما باید قبل از هر حادثه آماده، منسجم و با ثبات و سوم باید با برنامه باشیم.

وی با خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و نماینده وزارت نیرو، گفت: استان اصفهان طی بیست سال گذشته با شدیدترین خشکسالی ها مواجه است و مرکز اقلیم شناسی کشور اعلام کرده که ۸۶ درصد مساحت استان اصفهان با کم آبی و خشکسالی مواجه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: از اثرات کم آبی و خشکسالی، وقوع پدیده فرونشست زمین در دشت های اصفهان است و براساس گزارش سازمان زمین شناسی کشور و سازمان نقشه برداری و پایش های سه ساله آنها، دشت اصفهان برخوار و ۲۷ دشت از ۳۵ دشت استان تحت تاثیر فرونشست زمین به علت استمرار خشکسالی و کم آبی قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: ایجاد کانون های گرد و غبار، خیرش گرد و غبار، فرونشست زمین و کم آبی از مهم‌ترین مشکلات استان است و امروز ۳۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، همچنین امروز ۶ هزار هکتار فضای سبز اصفهان با تنش آبی مواجه است.

شیشه فروش از نماینده وزارت نیرو خواست تا در کشور نگاه ویژه ای به اصفهان داشته باشند و به عنوان معاون وزیر در جهت احیای زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی تلاش ویژه ای شود و پیشنهادات استان در سفر رئیس جمهور به اصفهان به وزیر نیرو مطرح شد.

وی تاکید کرد: برای این کار حتما باید جلو بارگذاری های جدید آب از زاینده رود گرفته شود و طرح های تامین آب استان تسریع شود و نسخه اصلی برای رفع این مشکلات تامین آب برای حوضه زاینده رود تا تالاب گاوخونی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه به موضوع بازسازی شبکه فرسوده آب و فاضلاب اصفهان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال پنج مورد شکستگی شبکه فاضلاب داشتیم بنابراین نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه برای بازسازی و نوسازی ۳۰۰ کیلومتر خط فاضلاب فرسوده بحرانی اصفهان و شاهین شهر است همچنین شبکه های فاضلاب و تصفیه خانه های آن باید استانداردسازی شود.

وی با بیان اینکه اصفهان همواره به استان های دیگر کمک رسانی کرده است، بنابراین نیاز به نوسازی و بازسازی ناوگان مدیریت بحران در حوزه فاضلاب داریم، اظهار کرد: ما خواهان تلاش وزیر نیرو در جهت اجرای تعهدات خود برای احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی کمک به حل بحران فرونشست زمین هستیم و طرح هایی در این باره به وزارت نیرو ارایه داده ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: