کد خبر: ۹۲۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید: ۱۲۶
رییس جمهور روسیه از تاچر یاد کرد و تصمیم او در اعزام نیروی نظامی به جزیره فالکلند را یادآوری نمود.

​پوتین جواب نخست‌وزیر انگلیس را دادبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا: پوتین به نخست وزیر انگلیس در مورد اینکه هیچگاه یک رهبر زن به اوکراین حمله نمی‌کرد، پاسخ داد.

 

به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا روز چهارشنبه گفته بود: اگر یک زن در روسیه در قدرت بود، هرگز کاری که پوتین در حمله به اوکراین انجام داد را نمی‌کرد. جانسون پوتین را نمونه کامل مردانگی سمی خواند و او را به سخره گرفت.

حالا ولادیمیر پوتین که برای شرکت در اجلاس کشورهای همسایه خزر به ترکمنستان رفته پاسخ جانسون را داد و برای مثال از مارگارت تاچر نخست وزیر دوران جنگ سرد انگلیس نام برد.

رییس جمهور روسیه از تاچر یاد کرد و تصمیم او در اعزام نیروی نظامی به جزیره فالکلند را یادآوری نمود.

پوتین در پاسخ به خبرنگاران گفت: من فقط می‌خواهم وقایع تاریخ اخیر را به یاد بیاورم، زمانی که مارگارت تاچر تصمیم گرفت عملیات نظامی علیه آرژانتین برای جزایر فالکلند انجام دهد. بنابراین یک زن تصمیم به آغاز عملیات نظامی گرفت. پس، اشاره کاملا دقیقی از سوی نخست وزیر بریتانیا به آنچه امروز در حال رخ دادن است، صورت نگرفته است.

رهبر روسیه در ادامه از اقدام 40 سال پیش بریتانیا برای پاسخ نظامی به تلاش آرژانتین برای تصرف جزایر کم جمعیت بریتانیا در اقیانوس اطلس جنوبی انتقاد کرد. آرژانتین که نام این جزایر را مالویناس می‌نامید هنوز هم ادعای ارضی نسبت به آنها دارد و انگلیس را اشغالگر خاک خود قلمداد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: