کد خبر: ۹۲۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۱۵۹
مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس گفت: ر رابطه با آقای مظاهری فکر می‌کنم بعداز ثبات کاری بسیار خوب در ذوب‌آهن در انتخاب تیم‌های بعدی دچار اشتباهاتی شدند و تمرکز کافی برای شرایط رو به رشد نداشتند. امیدوارم در این فصل چهره متفاوتی از ایشان ببینیم.

سیدی: حسینی دلیل تفاوت تیم قهرمان با دیگر مدعیان بود/ مظاهری بعد از ذوب‌آهن در انتخاب تیم اشتباه کرد/ ای کاش لک مشاوران بهتری داشتبه گزارش خبرداغ ، محسن سیدی در گفتگو با ایلنا، پیرامون بهترین گلر فصل بیست و یکم لیگ برتر و معیارهای این انتخاب، اظهار داشت: با احترام به همه گلرهای لیگ برتری بی شک اقای حسینی دروازبان باشگاه استقلال جزو بهترین های لیگ در بخش دروازبانی بودن همیشه آمار و ارقام بهترین روش برای مشخص کردن و تایید مسایل فنی می‌باشد .

وی افزود: به غیر از آقای حسینی به نظر می‌آید،  علی محسن‌زاده نفت مسجد سلیمان، حسین پورحمیدی دروازهبان آلومینیوم،  محسن فروزان گل‌گهر و ایمان صادقی فجر سپاسی. 

مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس، در خصوص تاثیر سیدحسین حسینی بر روی عملکرد استقلال در لیگ بیست و یکم، عنوان کرد:  قطعاً  عملکرد حسینی تاثیر به‌سزایی داشته است. یادمان باشد تیمی که گل می‌زند، قهرمان نیست بلکه تیمی که گل نخورد، قهرمان می‌شود. این موضوع را می‌توانیم در برخی از بازی های تیم‌های مدعی لیگ مقایسه کنیم. کاملا مشخص می‌شود که دریافت  بعضی از گل‌ها باعث عدم قهرمانی و برعکس آن باعث تداوم در کورس و حفظ و ارتقاع امتیاز در جدول مسابقات بوده است.

وی  همچنین عدم کامیابی رشید مظاهری در  استقلال با کادرفنی و شرایط مشابه عدم نتایج متفاوت با حسینی، افزود: در رابطه با آقای مظاهری فکر می‌کنم بعداز ثبات کاری بسیار خوب در ذوب‌آهن در انتخاب تیم‌های بعدی دچار اشتباهاتی شدند و تمرکز کافی برای شرایط رو به رشد نداشتند. امیدوارم در این فصل چهره متفاوتی از ایشان ببینیم. 

سیدی با اشاره به دروازه‌بان‌های جوان لیگ برتری، گفت: واقعیت امر این است که صادقانه خدمت‌تان عرض کنم هنوز دروازبان‌های که به عنوان سرمایه ملی بتوانیم از آنها بهره ببریم را به آن صورت ندیدم. دروازبان‌هایی نظیر بیرانوند در نفت تهران و پیام نیازمند در پیکان که نوید یک دروازبان استاندارد را می‌دادند الان خیلی کمرنگ شده است. در مجموع احمد گوهری و پورحمیدی، علیرضا رضایی و احسان مرادیان شرایط بهتری داشتند. این تیپ گلرهای جوان باید استعداد یابی شوند. استعدادیابی باید توسط مربیان گلری که دارای رزومه قابل دفاع هستند، بررسی شود. چرا که دروازه‌بان باید دارای استانداردهای جهانی دروازبانی باشند نظیر فیزیک خوب، قد حدودا ۱۹۵ دست‌های کشیده و ژن دروازبانی و بازیخوانی خوب فوتبال.

عکس وسط

مربی سابق دروازه‌بانان نفت پرسپولیس افزود: بنده موافق ورود گلرهای خوب باشگاهی و ملی خارجی هستم چون آنها تاثیر پذیری فراوانی در رشد حرفه‌ای گلرهای جوان می توانند داشته باشد. فوتبال و مسایلی از این قبیل در کشورهای پیش رفته و دارای سخت افزاری‌های مدرن با چنین سبکی پیش می‌رود. برای این ادعا کافی است یک بررسی و تحقیق در فوتبال پایه‌های ایران شود.

سیدی در پاسخ به این سوال که چرا احسان مرادیان با وجود فرصت خوبی که در فولاد داشت، در نیم فصل دوم بیشتر ذخیره نشین شد و روند خوبش ادامه پیدا نکرد، تصریح کرد:  احسان مرادی به لحاظ فیزیکی و ثبات کاری‌اش در فولاد به نظر می‌آمد که رشد بیشتری در مسایل فنی و حتی نقل و انتقالی خواهد داشت. فراز و نشیب‌هایی در کارشان داشتند و جزو گلرهای با اخلاق و تحصیلکرده هستند؛ اما باید از شرایط و موقعیت استفاده بیشتری می‌کردند. در هر صورت احسان مرادی باید هرچه سریع‌تر شرایط را تغییر بدهد و این توان را هم دارد.

مربی دروازه‌بانان سابق پرسپولیس با اشاره به مربی دروزاه‌بانان موفق لیگ برتری، گفت: دوستان و همکاران بسیار خوبی در بخش دروازبانی ایران تلاش می‌کنند. منتهی ثبات کاری این عزیزان در چند سال اخیر بسیار ستودنی است:  بهزاد غلامپور  استقلال، حسین اینالنو ذوب‌آهن، رسول زمانی پیکان، حسین تراپور و مسعود مرادیان گل‌گهر.

وی درباره طراحی تمرین دروازه‌بان گفت:  طراحی تمرین در بخش دروازبانی و نوع تمرینات و تربیت دروازبان کار بسیار سخت و دشواری هست. بنابراین یک مربی دروازبان باید شخصیت ویژه‌ای در رابطه با شغل مربیگری دروازبانی داشته باشد و بتواند تاثیر گذار باشد. تمرین شوت یا پنالتی در رشد یک دروازبان تاثیر زیادی ندارد، چون بحث گلری فراتر از این مسایل هست. مهم ترین فاکتور در این بخش ارتباط بین گلر و مربی هست و شناخت مسایل روانی و سبک زندگی هر دو نفر. مربی و بازیکن قطعا در رشد و عدم رشد گلر دخالت مستقیم دارد. نحوه اجراء تمرینات، نیاز تمرینات خاص برای گلرها در حین مسابقات و خیلی مسایل  دیگر در رشد دروازبان در یک فرایندی تاثیر گذار است.

بیرانوند سفید

مربی سابق دروازه‌بانان پرسپولیس در پاسخ به اینکه چرا حامد لک بعد از شروع خوب در مسیر افت فوتبال قرار گفت: همه ما به این اصل که ورزشکار بتواند در یک دهه آمادگی جسمانی، روانی  و سبک زندگی مناسب را حفظ کند، واقف هستیم. بنابراین در راستای این مهم یک بازیکن فوتبال در سطح حرفه‌ای برای حفظ امنیت شغلی خود و تداوم دوران اوجش باید تلاش‌ فراوان و تفکرات حرفه‌ای داشته باشد. یک فوتبالیست یا در مقیاس بزرگتر یک ورزشکار نیاز به افرادی به عنوان مشاور در زمینه‌های ورزشی، روانشناسی، تغذیه، بدنسازی و رسانه‌ای دارد تا در زمان‌های خاص از دانش آنها برای برون رفت از حاشیه‌ها استفاده کند.

وی افزود:‌ حامد لک در بخشی از این فاکتورها که اعلام شده دچار حاشیه‌هایی شد که متاسفانه باعث افت شدید و در نهایت جدایی از پرسپولیس شد. معتقدم گلرهایی مثل علیرضا بیرانوند، حامد لک، پیام نیازمند ‌و برخی دیگر از گلرها این توانایی را دارند تا مرز ۴۰ سالگی گلری کنند.

انتهای پیام/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: