کد خبر: ۹۲۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
تعداد بازدید: ۷۷۵
وزیر اقتصاد گفت: با توجه به اینکه اجرای سیاست عادلانه کردن یارانه ها منجر به افزایش برخی اقلام به ویژه خوراکی های مورد نیاز مردم شده است، دولت تلاش دارد با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی مانع افزایش قیمت تا سال آینده شود.

توضیح وزیر اقتصاد درباره اظهارات جنجالی رئیسیبه گزارش خبرداغ به نقل از  میزان: سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص صحبت های رئیس جمهور در مورد گرانی های احتمالی گفت:با توجه به اینکه اجرای سیاست عادلانه کردن یارانه ها منجر به افزایش برخی اقلام به ویژه خوراکی های مورد نیاز مردم شده است، دولت تلاش دارد با ارسال لایحه‌ای دو فوریتی مانع افزایش قیمت تا سال آینده شود.

وی افزود: هیچ خبری درخصوص اقدامات تورم‌زای دولت در سال جدید، درست نیست و اساسا این اقدام اخلاقی نیست که در کنار همراهی مردم با دولت این فشار روانی برای آن‌ها ایجاد شود.

وزیر اقتصاد گفت: برخی سایت های خبری سخنان رئیس جمهور را تحریف و به جامعه القا کردند که گویا تورم بالاتری از سال آینده وجود خواهد داشت.

خاندوزی تصریح کرد: نکته ای که مدنظر رئیس جمهور بود این است که برخی احکام قانونی مثل حکمی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ وجود دارد مبنی بر اینکه باید نرخ ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی گمرک از ۴۲۰۰ به نرخ ets افزایش یابد.

به گفته وی این حکم در بودجه های سال قبل هم بود که در دولت های قبل اجرا نشد؛ دولت در نظر دارد این حکم را که موجب افزایش قیمت کالاهای وارداتی می‌شود با اجازه قانون گذار تاپایان امسال اجرا نکند، زیرا درحال حاضر زمان مناسبی برای اجرای این سیاست نیست و باید به سال بعد موکول شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
0
بسمه تعالی
درپاسخ به رئیس جمهور
درپاسخ به وزیر امور اقتصاد و دارایی
درپاسخ به رئیس کل بانک مرکزی
پرداخت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن با دستور رئیس جمهور توسط بانک ها یک دروغ برزگی بوده است که متاسفانه تاکنون بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن ندادند و خودداری کردند چرا؟
و این در حالی است که متاسفانه تاکنون هیچ بازنشسته‌ای تامین اجتماعی موفق به دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن از بانک رفاه کارگران وغیره نشده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: