کد خبر: ۹۲۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
تعداد بازدید: ۱۸۵
دولت اوکراین اعلام کرد که شمار تلفات اصابت موشک روسیه به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک به دست‌کم ۱۰ کشته و ۴۰ زخمی رسیده است. دمیتری لونین، فرماندار محلی در استان پولتاوا با انتشار این خبر در حساب تلگرام خود نوشت: «اشغالگران روس به سوی یک مرکز خرید با حضور بیش از هزار غیرنظامی موشک شلیک کردند و باعث مرگ و جراحت چندین نفر شدند. مرکز خرید در آتش می‌سوزد و آتش‌نشان برای اطفای حریق تلاش می‌کنند.»

باصابت موشک روسیه به مرکز خرید کرمنچوک؛ شمار تلفات به دست‌کم ۱۰ کشته و ۴۰ زخمی رسیده گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: دولت اوکراین اعلام کرد که شمار تلفات اصابت موشک روسیه به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک به دست‌کم ۱۰ کشته و ۴۰ زخمی رسیده است.

بنا بر گزارش مقام‌های محلی، روز دوشنبه یک موشک شلیک شده از سوی ارتش روسیه، به این مرکز خرید شلوغ در این شهر واقع در مرکز اوکراین اصابت کرده و باعث انفجار و آتش سوزی گسترده شده است.

دمیتری لونین، فرماندار محلی در استان پولتاوا با انتشار این خبر در حساب تلگرام خود نوشت: «اشغالگران روس به سوی یک مرکز خرید با حضور بیش از هزار غیرنظامی موشک شلیک کردند و باعث مرگ و جراحت چندین نفر شدند. مرکز خرید در آتش می‌سوزد و آتش‌نشان برای اطفای حریق تلاش می‌کنند.»


آقای لونین در همین پیام هشدار داده است که «شمار قربانیان غیر قابل تصور است.»

گفته می‌شود موشک در حالی به سمت این منطقه شلیک شده که شهر کرمنچوک از مناطق جنگی دور است و هیچ ارتباطی نیز با فعالیت‌های نظامی اوکراین ندارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی در فیسبوک اعلام کرد: «این مرکز خرید در آتش است و امدادگران در حال مبارزه با آتش هستند.»

دمیتری لونین، فرماندار محلی در استان پولتاوا این حادثه را یک «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» و یک «عمل تروریستی پنهان و بدبینانه» علیه مردم غیرنظامی خواند و آن را محکوم کرد.


واکنش‌ها به حملۀ کرمنچوک
بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا این حمله را نشان دهندۀ «ظلم و بربریت» پوتین دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: