کد خبر: ۹۲۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
تعداد بازدید: ۱۵۱
براساس آنچه رادیو سراسری اسرائیل امروز(دوشنبه) اعلام کرد: یک افسر پرواز با درجه سرهنگی در ارتش امارات متحده عربی به دانشکده امنیت داخلی اسرائیل پیوست. این نخستین بار در تاریخ ارتش اسرائیل است که یک افسر عرب در چنین دانشکده ای مشغول به تحصیل می شود.

در اقدامی بی سابقه، یک افسر اماراتی به دانشکده امنیت اسرائیل پیوستبه گزارش خبرداغ به نقل از شفقنا: براساس آنچه رادیو سراسری رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) اعلام کرد: یک افسر پرواز با درجه سرهنگی در ارتش امارات متحده عربی به دانشکده امنیت داخلی اسرائیل پیوست.

به گزارش الجزیره، این نخستین بار در تاریخ ارتش اسرائیل است که یک افسر عرب در چنین دانشکده ای مشغول به تحصیل می شود.

رادیو اسرائیل گزارش داد: این افسر اماراتی پس از تایید مقامات عالی رتبه کشورش بویژه شیخ محمد بن زاید، طی سال آینده فعالیت علمی و تحصیل در دانشکده امنیت اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

رادیو اسرائیل آورده است که پیوستن این افسر پرواز اماراتی به دانشکده اسرائیلی در چارچوب همگرایی و هماهنگی و همکاری های امنیتی نزدیک اسرائیل و امارات صورت گرفته و با تلاش ها در زمینه تشکیل یک ائتلاف نظامی بین دو طرف با حضور دیگر کشورهای عربی و اسلامی سازگاری دارد.

این رادیو از قول یک مقام بلند پایه اسرائیلی همچنین آورده است: علاوه بر اهمیت نمادین حضور افسر اماراتی در دانشکده امنیت اسرائیل، این موضوع از حیث امور مربوط به همکاری های امنیتی و منطقه ای حائز اهمیت است.

این مقام اسرائیلی تصریح کرد: افسر مذکور از دانشکده امنیت ملی امارات فارغ التحصیل شده است که براساس برنامه تحصیلی دانشگاههای آمریکا اداره می شود.

گفتنی است دانشکده امنیت اسرائیل در امر تدریس واحراز صلاحیت به مقامات عالی رتبه ارتش اسرائیل وسرویس های امنیتی و اطلاعاتی و دولت این رژیم برای تصدی پست های مدیریتی بلندپایه تخصص دارد و مدت آموزش در این دانشگاه ۱۰ ماه است و شامل کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی نیز می شود.

در این دانشکده، سالانه دهها دانشجوی مرد و زن از کشورهایی نظیر آمریکا، آلمان، هند، ایتالیا، انگلیس و یونان تحصیل می کنند و این اولین بار در تاریخ این دانشکده است که دانشجویی از یک کشور عربی و اسلامی در آن به مشغول به تحصیل می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: