کد خبر: ۹۲۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
تعداد بازدید: ۱۶۶
​فیلم تاپ گان: ماوریک – Top Gun: Maverick با هنرنمایی تام کروز به فرمانروایی خود بر سینماهای جهان ادامه می‌دهد و اکنون به یک رکورد جدید دست یافته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیوز: فیلم تاپ گان: ماوریک – Top Gun: Maverick با هنرنمایی تام کروز به فرمانروایی خود بر سینماهای جهان ادامه می‌دهد و اکنون به یک رکورد جدید دست یافته است.

فیلم اکشن و بلاکباستری تاپ گان: ماوریک محصول جدید کمپانی‌های پارامونت و اسکای‌دنس در هفته‌ای که گذشت توانست به موفقیت‌های خود در باکس‌آفیس ادامه دهد و اکنون فروشش در بازار جهانی از مرز یک میلیارد دلار گذر کرده است. تاپ گان اولین فیلم سال ۲۰۲۲ میلادی بوده که به چنین رکوردی دست یافته و پس از فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)، با ۱.۹ میلیارد دلار فروش در بازار جهانی، دومین فیلمی به شمار می‌رود که بعد از دنیاگری ویروس کووید-۱۹ فروشی میلیارد دلاری را تجربه می‌کند.

آقای بازیگر همچنان در جهان حکمرانی می‌کند

نکته‌ای که عملکرد فوق‌العاده تاپ گان در بازار جهانی را شگفت‌انگیز کرده این است که فیلم جدید تام کروز هنوز در کشورهای چین و روسیه که سهم بزرگی از بازار جهانی را در اختیار دارند، اکران نشده است. تا به امروز از میان فیلم‌های کروز مأموریت: غیرممکن – فال اوت (Mission: Impossible – Fallout) با کسب 791 میلیون دلار از گیشه جهانی بهترین عملکرد بین‌المللی را داشت.

فیلم تاپ گان: ماوریک که دنباله‌ای مستقیم برای فیلم تاپ گان محصول سال 1986 محسوب می‌شود در بازار آمریکا عملکرد چشمگیری داشته و با فروشی 521 میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم سال در داخل مرزهای ایالات متحده تبدیل شده است؛ این فیلم در پنجمین هفته اکرانش 30.5 میلیون دلار دیگر به فروش خود در آمریکا اضافه کرد و در یک رقابت نفسگیر با فیلم تازه اکران‌شده الویس – Elvis برای کسب جایگاه اول باکس‌آفیس هفتگی آمریکا قرار دارد.

در بخش بازار بین‌المللی، تاپ گان: ماوریک تاکنون چیزی بیش از 487 میلیون دلار فروش کرده که درآمد جهانی این فیلم را در کل به رقم خیرکننده 1.006 میلیارد دلار می‌رساند. این مقدار فروش کافی بود تا فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون(Doctor Strange in the Multiverse of Madness) که پیش از این با 943 میلیون دلار فروش در بازار جهانی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم جهان در سال 2022 akhoji  می‌شد، جلوی تاپ گان سر تعظیم فرود آورد.

به لطف تحسین منتقدان و بازاریابی خوبی که فیلم Top Gun: Maverick داشت، از زمان اکرانش در سینماها تا کنون رکوردهای باکس‌آفیس زیادی را شکسته است. این فیلم که در تعطیلات روز یادبود اکران شد، به خاطر روزهای اکران اضافی تعطیلات در یک هفته توانست 160.5 میلیون دلار فروش کند و تبدیل به اولین فیلم در چهل سال سابقه بازیگری تام کروز شود که طی یک هفته اکران بیش از صد میلیون دلار می‌فروشد.

آقای بازیگر همچنان در جهان حکمرانی می‌کند

به گفته کمپانی پارامونت، تماشاگران تکراری و اکران در سینماهای IMAX سهم بزرگی در فروش خوب فیلم تاپ گان 2 داشته‌اند. طبق آمارهای منتشرشده تا چهارمین هفته اکران فیلم، شانزده درصد از تماشاگران بیش از یک بار و چهار درصد از آنها بیش از دو یا سه بار برای تماشای فیلم به سینما رفته‌اند.

فیلم تاپ گان: ماوریک توسط جوزف کوشینسکی بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته ایرن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک‌کوری کارگردانی شده است. داستان فیلم در مورد کاپیتان پیت ماوریک میچل بوده که گروه جدیدی از هوانوردان جسور را برای یک مأموریت مهم آموزش می‌دهد. از بازیگرانی که در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند می‌توان به تام کروز، مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس، مونیکا باربارو و وال کیلمر اشاره کرد.

کمپانی پارامونت در چند ماه اخیر روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. این کمپانی پس از اینکه در دوران همه‌گیری کرونا هیچ فیلمی را اکران نکرد، با فیلم‌های سونیک خارپشت 2 (Sonic the Hedgehog 2) با 190 میلیون دلار فروش در بازار آمریکای شمالی، شهر گمشده (The Lost City) با 105 میلیون دلار فروش در بازار آمریکای شمالی، جیغ (Scream) با 81 میلیون دلار فروش در بازار آمریکای شمالی و کله‌خر برای همیشه (Jackass Forever) با 57 میلیون دلار فروش در بازار آمریکای شمالی روزهای به یاد ماندنی را در باکس‌آفیس تجربه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: