کد خبر: ۹۲۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
تعداد بازدید: ۱۸۰
محمد خزاغی، رییس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر تشدید نظارت بر محتوای فیلم های سینمایی گفت: مسائل اخلاقی و شرعی خط قرمز ما در تولید فیلم ها هستند.

برییس سازمان سینمایی: نظارت بر محتوای فیلم‌های سینمایی تشدید می‌شوده گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رییس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر تشدید نظارت بر محتوای فیلم های سینمایی گفت: مسائل اخلاقی و شرعی خط قرمز ما در تولید فیلم ها هستند.

محمد خزاعی امروز (اول تیر) در حاشیه نشست با اهالی فرهنگ و هنر استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران در خصوص محتوای سطح پایین بسیاری تولیدات سینمایی و سیاهنمایی در آنها گفت: محتوای فیلم ها دغدغه ما و دغدغه تمام خانواده هاست، چرا که هر محصول فرهنگی تاثیرات عمیقی بر جامعه دارد و در درازمدت متوجه می شویم که محتوای نامناسب چه بلایی سرفرهنگ جامعه می آورد.

وی افزود: متخصصان، اساتید و نیروهای انقلابی همگی در این حوزه دغدغه مشترک دارند، بنابراین از این پس نظارت بر ساخت و تولید فیلم های سینمایی و محتوای آنها تشدید می شود.

خزاعی خاطرنشان کرد: البته 170 فیلم مربوط به دوران کرونا از سالهای گذشته باقی مانده که هنوز اکران نشده که این فیلم ها بر اساس سیاست های دولت تولید نشده اند.

وی افزود: در حال حاضر نمی توان این فیلم ها را توقیف کرد و به دنبال آن هستیم بتوانیم با انجام اصلاحاتی زمینه اکران این فیلم ها را فراهم کنیم.

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: در مجموع نگرانی ها و دغدغه هایی که خانواده های ایرانی نسبت به محتوای فیلم ها دارند در سازمان سینمایی کشور وجود دارد و نمی توانیم به محصولاتی اجازه تولید دهیم که امید مردم جامعه را نسبت به کشور خود ناامید کرده و فقط سیاهنمایی می کنند.

وی افزود: در ایران هم مانند تمامی کشورها در ساخت فیلم های سینمایی باید و نباید هایی وجود دارد و رعایت مسائل اخلاقی و شرعی برای ساخت فیلم در اولویت ما خواهد بود.

خزاعی به رفتار برخی هنرمندان در جشنواره های خارجی هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه شاهدیم برخی فیلم سازان و هنرمندان به بهانه حضور در جشنواره های خارجی حرف هایی می زنند که نه کارکرد فرهنگی دارد، نه هنری و نه اجتماعی و تنها کارکرد آن سیاسی است و برای جذب سرمایه یا مهاجرت و... مطرح می شود.

وی با تاکید بر لزوم قطع همکاری با این افراد گفت: قطعا با هنرمندانی که در خارج از کشور با اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و تنها با اهداف مسائل سیاسی، موج ناامیدی را در کشور به راه انداخته و اطلاعات غلط را منتقل می کنند همکاری نداریم و با این افراد هم تعارفی نداریم.

خزاعی گفت: انتظار مردم یک کشور این است که هنرمندانشان زمانی که به عرصه های بین المللی می رسند از دستاوردها و پیشرفت های کشورشان حمایت کنند. انتظار مردم ایران هم این است که هنرمندانشان در این جشنواره ها به انتقاد از تحریم های ناجوانمردانه ای که 40 سال است علیه مردم اعمال شده بپردازند، نه اینکه شریک اهداف دشمنان این سرزمین شده و مردم خود را ناامید کنند.

وی افزود: انتظار این است که هنرمندان هنرمندانه از کشور و مردم دفاع کنند، نه اینکه در جبهه دشمنان این مردم برای کسب سرمایه، مهاجرت یا استفاده از امکانات خارجی و یا لیدر شدن یک جریان بازی کنند.

خزاعی گفت: متاسفانه در همین جشنواره اخیر کن برخی حرف های نسنجیده ای مطرح کردند که اصلا در حوزه اختیارات آنها نبوده و ربطی هم به مسائل فرهنگی و هنری نداشته و تنها با هدف سیاسی مطرح شده و قطعا با این افراد قطع همکاری خواهد شد.

وی به بیانیه سیاسی تعدادی از هنرمندان هم اشاره کرد و افزود: هنرمند قرار نیست نقش اپوزوسیون بازی کند و انتشار بیانیه سیاسی فراتر از حدود اختیارات آنهاست. نهادهای فرا دستی سازمان سینمایی این افراد را خواهد خواست و با آنها صحبت خواهد کرد و شاید با آنها برخورد کند. 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در خصوص ساخت فیلم های سینمایی در خصوص تاریخ ایران، گفت: قطعا این کار یک ضرورت است، چرا که تاریخ کشور هویت ما است و از طریق سینما می توان آن را به درستی منتقل و برای نسل آینده تبیین کرد.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه مشکلات اعتباری وجود دارد، چرا که هزینه ساخت یک فیلم سینمایی فاخر تاریخی در حال حاضر حدود 60 تا 70 میلیارد تومان است که به راحتی با کل بودجه سازمان سینمایی برابری می کند.

خزاعی گفت: علی رغم این شرایط پیگیر ساخت فیلم در دو تا سه موضوع مهم تاریخی هستیم و امیدواریم بتوانیم اعتبار ساخت آنها را از ردیف های دیگری خارج از ردیف های اعتباری سازمان جذب کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: