کد خبر: ۹۲۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید: ۱۴۹
آبی‌واناری‌پوشان کاتالونیا در آینده‌ای نه چندان دور خانه فعلی خود را ترک می‌کنند تا در استادیومی جدید بازی کنند.

بارسلونا از نوکمپ می‌رودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی: به نقل از نشریه «اسپورت» کاتالونیا، باشگاه بارسلونا از فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ دیگر در ورزشگاه نوکمپ بازی‌های خانگی‌اش را برگزار نخواهد کرد.

دلیل این برنامه هم آغاز پروژه اسپای بارسا برای نوسازی و مرمت ورزشگاه نوکمپ است که اخیراً در مجمع عمومی باشگاه بارسلونا به تصویب اعضا رسید.

البته این پروژه قرار است از همین امسال آغاز شود، اما عملیات عمرانی آن تا پایان فصل به مرحله‌ای نخواهد رسید که مانع از برگزاری بازی‌ها در نوکمپ و حضور هواداران در ورزشگاه شود.

به این ترتیب بارسلونا تا زمانی که عملیات عمرانی در نوکمپ پایان یابد در ورزشگاه المپیک یوئیس کمپانیس بازی می‌کند؛ ورزشگاهی که سال ۱۹۲۷ تأسیس شده، سال ۱۹۸۹ مرمت و نوسازی شده و سال ۱۹۹۲ میزبان بازی‌های المپیک تابستانی بوده است. این ورزشگاه نسبت به نوکمپ ۹۸ هزار نفری، ظرفیت کمتری دارد و حداکثر ۵۵ هزار تماشاگر می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

ورزشگاه نوکمپ نیز سال ۱۹۵۷ تأسیس شده و تا به امروز یک بار در فصل ۹۴-۱۹۹۳ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: