کد خبر: ۹۲۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۱۹۱
بسیاری از گیاهان رایج وجود دارند که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف کاربرد دارند.

با خواص این ۱۱ گیاه مفید آشنا شویدبه گزارش خبرداغ به نقل از همشهری آنلاین: بسیاری از گیاهان رایج وجود دارند که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف کاربرد دارند.

بسیاری از گیاهان رایج وجود دارند که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف کاربرد دارند. لطفا قبل از تهیه هر گونه عرقیات و دمنوشی که قصد نوشیدن آن را دارید، تحقیق کنید. بهتر است دستور العمل‌های منابع قابل اعتماد را دنبال کنید و به هشدارهای داده شده توجه کنید.

۱- خواص آلوئه ورا

اگرچه بیشتر به عنوان گیاهی شناخته می‌شود که از پالپ آن برای درمان بریدگی‌ها و سوختگی‌های جزئی یا مرطوب کردن پوست خشک استفاده می‌شود، دم کرده آلوئه‌ورا برای جلوگیری از یبوست و تسکین علائم کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک پذیر شناخته شده است.

۲- فواید نعناع

خانواده نعناع، ‌از جمله خود نعناع، ‌هنگامی که در چای دم کرده بریزید می‌تواند ناراحتی معده را تسکین دهد و گاز معده را کم کند. همچنین گفته می شود که از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می‌کند.

۳- آویشن و تاثیرات آن

این گیاه چند ساله حاوی روغنی به نام تیمول است که خاصیت ضدعفونی کنندگی قابل توجهی دارد. از دم کرده آویشن به عنوان غرغره برای مبارزه با بوی بد دهان و زخم های دهان و کمک به التهاب لوزه‌ها و حنجره استفاده کنید. عصاره خالص آویشن می تواند برونشیت و آسم را تسکین دهد.

۴- بابونه و خواص آن

این چای مورد علاقه را می‌توان در دم کرده‌های قوی‌تر نیز استفاده کرد. مصرف دمنوش در مواقعی که مضطرب هستید یا زمانی که در به خواب رفتن مشکل دارید کمک می‌کند. همچنین به درد معده کمک می‌کند. برای تسکین زخم‌های دهان می‌توانید آن را غرغره کنید. 

۵- فواید مریم گلی 

برای پخت و پز مفید است. استفاده از دم کرده مریم گلی می‌تواند با اثرات ضد التهابی خود به گلودرد کمک کند، دارای مزایای آنتی اکسیدانی است و حتی می‌تواند به تقویت حافظه و عملکرد شناختی کمک کند.

۶- اسطوخودوس و فواید آن

 اسطوخودوس که دم شده باشد، دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی است که می‌توان از آن برای شستشوی پوست استفاده کرد. گفته می‌شود که به از بین بردن آکنه کمک می‌کند و به بهبود زخم‌های پوستی سرعت می‌بخشد.

۷- خواص اکیناسه

از جوانه‌های گل تازه اکیناسه برای تهیه دمنوش استفاده کنید که پتانسیل کمک به جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا را دارد.

۸- گزنه و خواص آن

گفته می‌شود که گزنه دم کرده عملکرد آدرنال را تقویت و به اگزما، آرتریت، نقرس و درد مفاصل کمک می‌کند.

۹- فواید مولین

گفته می‌شود که دم کرده این گیاه با بیماری‌های التهابی مبارزه می‌کند و اغلب به عنوان یک درمان مکمل برای آسم، سرفه و سایر بیماری‌های ریوی پیشنهاد می‌شود.

۱۰- شبدر قرمز

دم کرده شکوفه‌ها، برگ‌ها و ساقه‌های شبدر قرمز سرشار از پروتئین و ویتامین‌ها (به جز B۱۲) است و منبع عالی فیتوسترول است.

۱۱- کاه جو دوسر

گفته می‌شود که کاه جو دو سر در هند به مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به مشکلات روان کمک  و با تعدیل سطح کلسترول به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: