کد خبر: ۹۲۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۱۸۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید اعتماد را به محصول ایرانی به عنوان یک سرمایه اجتماعی احیا کنیم؛ برای تحقق این مسئله دولت در گام اول باید به سمت استفاده از کالاهای دانش بنیان روی بیاورد.

باید اعتماد به محصول ایرانی را به عنوان یک سرمایه اجتماعی احیا کنیمبه گزارش خبرداغ ، محمد طلا مظلومی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات دانش بنیان اظهار داشت: ساختار کلی دولت تمایل به اصلاح ساختار و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان دارد اما باید با سرعت بیشتری این عزم عملیاتی شود.

وی افزود: در صنعت خودرو شرکت های دانش بنیان زیادی ایجاد شدند که می‌توانستند کیفیت محصولات این صنعت را ارتقاء دهند اما آنها به هر دری زدند بسته بود، چرا که بازاری انحصاری داشته و دغدغه ای برای ارتقاء خود ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: برای حل مشکل ضمانت پس از فروش شرکت‌های دانش بنیان نیاز به فرهنگ سازی است اما متاسفانه در کشور ما جنس بنجل خارجی مورد استقبال قرار می گیرد ولی جنس با کیفیت ایرانی خریدار ندارد!

وی گفت: در گذشته متأسفانه به دلیل فرهنگ وابستگی در این صنعت، تولید کنندگانی در آن زمینه‌ها شکل نگرفته است که باید این رویه سابق را تغییر بدهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اعتماد را به محصول ایرانی به عنوان یک سرمایه اجتماعی در کشور احیا کنیم که باید برای تحقق این مسئله دولت و زیر مجموعه آن در گام اول خودش را اصلاح و به سمت استفاده بیشتر از کالاهای دانش بنیان روی بیاورند و در دستورالعمل هایی به بخش های مختلف حمایت لازم را ابلاغ کند.

انتهای پیام/  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: