کد خبر: ۹۲۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
تعداد بازدید: ۱۳۵
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پاسخ به سوالات گروهی از روزنامه‌نگاران پاکستانی گفته است که فرصت مناسبی برای موفقیت مذاکرات شکننده صلح میان تحریک طالبان پاکستانی و دولت این کشور به وجود آمده است.

ذبیح الله مجاهد: بزرگترین آرزوی ما، صلح بین تحریک طالبان پاکستانی و حکومت این کشور استبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در پاسخ به سوالات گروهی از روزنامه‌نگاران پاکستانی گفته است که فرصت مناسبی برای موفقیت مذاکرات شکننده صلح میان تحریک طالبان پاکستانی و دولت این کشور به وجود آمده است.

او گفته است که طالبان «نقش میانجی را در گفتگوهای جاری بین دو طرف ایفا می‌کند. بزرگترین آرزو و تلاش ما ایجاد صلح و آشتی طولانی‌مدت بین دو طرف است.»

مذاکرات میان دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستانی با میانجی‌گری سراج الدین حقانی، وزیر کشور طالبان در کابل انجام شده است.

به گفته ذبیح‌الله مجاهد درگیری و خشونت‌ نه تنها خسارات انسانی، اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد، بلکه باعث «مداخله خارجی» نیز می‌شود.

او در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌شرط‌های دو طرف نیز گفته است «ما کاری به این موضوع نداریم. این یک موضوع بین دو طرف است، ما نمی‌خواهیم دخالت کنیم.»

اوایل ماه جاری هیئتی از سوی جرگه قبایل پاکستانی به کابل رفت تا به پیشرفت صلح میان طالبان پاکستان و حکومت آن کشور کمک کند. دو روز پس از حضور این هیات در کابل، طالبان پاکستانی «آتش بس نامحدود» با حکومت پاکستان اعلام کرد.

حملات طالبان پاکستانی به سربازان این کشور در مناطق مرزی با افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان در این کشور افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: