کد خبر: ۹۲۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۱۳۱
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: الان زمانی نیست که خیلی در مورد کم و کاستی‌های تیم ملی صحبت کنیم و با انتقادهای زیاد انرژی تیم ملی را خالی کنیم.

علیدوستی: انتقاد زیاد انرژی تیم ملی را خالی می‌کند/ در فوتبال پایه نگاه نتیجه محور درست نیستبه گزارش خبرداغ ، حمید علیدوستی در گفتگو با ایلنا، در خصوص آخرین شرایط تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: خیلی مایل نیستم در این شرایط درباره تیم ملی صحبت کنم. چرا که در این باره زیاد صحبت شده است. در مقطع کنونی آرزو می‌کنیم تیم ملی تدارکات و سازماندهی خوبی تا جام جهانی داشته باشد و با پیک آمادگی به این مسابقات اعزام شود.

وی افزود: دیدگاه هوشمندانه در مقطع کنونی، حمایت از تیم ملی فوتبال ایران است. به طوری که بتوان که بهترین نحوه بازخورد را داشته باشیم. مهمترین مسئله در بازی تدارکاتی پیاده سازی کارهای تاکتیکی است. الان زمانی نیست که خیلی در مورد کم و کاستی‌ها صحبت کنیم و با انتقادهای زیاد انرژی تیم ملی را خالی کنیم.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا ملی پوشان می توانند از گروه خود در جام جهانی 2022 قطر صعود کنند، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم در فوتبال مسئله ای را از پیش تعیین کنیم. مگر در جام جهانی قبلی وقتی با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شدیم، مردم نمی‌گفتند که نمی‌توانیم از گروه صعود کنیم؟ منتهی اگر ضربه طارمی به گل تبدیل می‌شد ما از گروه صعود کرده بودیم. بنابراین شرایط فوتبال در زمین مسابقه تعیین می‌شود. ما با نگاه به تاریخ متوجه این موضوعات می‌شویم که در زمین فوتبال ممکن است اتفاقات متفاوتی بیفتد.

علیدوستی ادامه داد: شما به لیگ ملت‌های اروپا نگاه کنید. انگلیس از مجارستان شکست خورد. در حالت متعارف انتظار چنین مسئله‌ای را دارید؟ خیر. آنها در مقطع کنونی خودشان را برای حضور مناسب در جام جهانی آماده می‌کنند. آلمان در همین مسابقات ایتالیا را 5 بر 2 شکست داد. مگر کسی این انتظار را داشت؟ بنابراین در مقطع آماده‌سازی تیم نباید خیلی روی کاستی‌ها تمرکز کنیم. الان وقت انتقاد از تیم ملی نیست.

مربی پیشین تیم جوانان ایران گفت: انتقادات از تیم ملی امید و مهدوی‌کیا اصلاً درست نیست. تمام بازیهای تیم امید را تماشا کردم. این تیم در همه بازی‌ها برنامه و هدف داشت. شاگردان مهدوی‌کیا با هدف حرکت می‌کردند. این تیم جلوه‌های مثبتی داشت. ما اصلاً‌ نباید در سطح پایه نگاه نتیجه محوری داشته باشیم. قبلاً‌ که سرمربی تیم نوجوانان و جوانان بودم بارها با ازبکستان بازی کردیم. نگرش این تیم آنها را به فینال رساند. آنها سال‌هاست که برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری داشتند.

وی تصریح کرد: نمی گویم در تیم امید هیچ اشتباهی نبوده است. ولی به نتایج این تیم نگاه نکنید. در سطوح پایه طبیعی است که با یک پنالتی و اشتباه فردی،‌ شرایط تغییر کند. اما وقتی به فاصله خطوط این تیم و میزان آمادگی آنها در این مدت کمی که فرصت داشتند، نگاه می کنیم عملکردی مثبتی داشتند. نتایج در سطح پایه شاید یک اتفاق باشد اما امیدوارم طلسم صعود ایران به المپیک بشکند.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: