کد خبر: ۹۲۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۱۷۶
معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب، گفت: مصوبه روز گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و توان و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است.

تصویب افزایش ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی؛ وزارت بهداشت: مغایر با نظر کارشناسی استبه گزارش خبرداغ به نقل از وبدا: معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: افزایش ظرفیت پذیرش در رشته دندانپزشکی کارشناسی نیست و با توان زیرساختی وزارت بهداشت همخوانی ندارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب، گفت: مصوبه روز گذشته ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و توان و ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت است.

دکتر ابوالفضل باقری فرد افزود: بر اساس قانون، مصوبات ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ریاست شورا که رییس جمهور است مطرح و تصویب شود. پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی باعث افت کیفیت علوم پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ هزار دانشجوی دندانپزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی در کشور داریم که در برخی دانشگاه ها، تجهیزات و فضاهای مناسب آموزشی را در اختیار ندارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: تاکید می کنیم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر سلامت، نیاز به بومی گزینی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی دارد.

باقری فرد با بیان اینکه رشته دندانپزشکی اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی دارد، افزود: هر چقدر به موضوع درمان بپردازیم، بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد زیرا پیشگیری و بهداشت تضعیف می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: