کد خبر: ۹۲۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
تعداد بازدید: ۱۷۱
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید ناپایداری و وزش باد شدید ، خیزش گردوخاک و سقوط اشیاء از ارتفاع خبر داد.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۹ استانبه گزارش خبرداغ ، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از تشدید ناپایداری و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، خیزش گردوخاک، در برخی مناطق رگبار و رعدوبرق از سه‌شنبه تا چهارشنبه (۱۷ تا ۱۸ خرداد)خبر داد.

این شرایط جوی روز سه‌شنبه در تهران، البرز، قزوین، قم، شمال مرکزی و شمال سمنان و چهارشنبه در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال استان‌های مرکزی، همدان و سمنان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاع وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی، خودداری از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت و اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک را توصیه می‌کند.

 

 در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: