کد خبر: ۹۲۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
تعداد بازدید: ۱۳۹
عضو کمیسیون صنایع مجلس از شرکت‌های دانش بنیان و سیستم‌های نوین دانشی خواست در گمرکات حضور جدی پیدا کرده و دستگاه‌های ایکس ری و سیستم های نظارتی را بروز کنند تا زمان ترخیص و صادرات کالاها کمتر شود.

دانش بنیان‌ها، دستگاه‌های ایکس ری و سیستم‌های نظارتی در گمرکات را به‌روز کنندبه گزارش خبرداغ ، الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به تصویب قانون حمایت از دانش‌بنیان‌ها و عزم دولت سیزدهم برای اجرای آن اظهار داشت: وظیفه گمرک در مبادی ورودی بررسی و کنترل است که البته باید به امکانات و دستگاه‌هایی بروز مجهز باشد که کار با دقت، سرعت  و کنترل بالا عملیاتی شود.

وی افزود: متاسفانه گمرک ما چون به دانش‌های نوین در بحث گمرکات یعنی ترخیص و ... مجهز نیستند و به نظر می رسد علاقه ای هم به اجرای روش‌های مدرن ندارند، کار مردم به سرعت انجام نمی شود در حالی که با اجرای این دانش های نوین، دست دلالان و واسطه هایی که در گمرک ها وجود دارد کوتاه می شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: استفاده از شرکت های دانش بنیان و سیستم های نوین دانشی در گمرکات و نیز استفاده از ایکس ری و سیستم های مطمئن و به روزی که توانایی کار ترخیص و صادرات در مدت زمان کوتاه را را دارند، می‌تواند از مشکلات ذکر شده در گمرک‌ها جلوگیری کند.

دهقانی گفت: از سوی دیگر سود تسهیلات بانکی در کشور ما بالاست، فرقی ندارد که بانک به یک کشاورز یا دانش بنیان و یا به یک کارخانه‌ی صنعتی وام می‌دهد، متاسفانه درصدهای بانکی در کشور ما بالاست اما در همه جای دنیا و کشورهای توسعه یافته این میزان کمتر از دو درصد است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: