کد خبر: ۹۲۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
تعداد بازدید: ۲۱۸۰
نطق اخیر مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد حضرت امام رضوان‌الله‌علیه، آخرین نسخه نقشه راه را پیش پای مردم و مسئولان نظام نهاد؛ نقشه‌ای که در مسیر گام دوم انقلاب، چنانچه اولویت عملکردی مسئولان قرار گیرد، منجر به امیدآفرینی، وحدت ملی و توسعه اجتماعی-اقتصادی کشور در دهه پنجم انقلاب خواهد شد.

تز ناراضی‌تراشی و آنتی‌تز مردم‌داریمحسن پیرهادی
نطق اخیر مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد حضرت امام رضوان‌الله‌علیه، آخرین نسخه نقشه راه را پیش پای مردم و مسئولان نظام نهاد؛ نقشه‌ای که در مسیر گام دوم انقلاب، چنانچه اولویت عملکردی مسئولان قرار گیرد، منجر به امیدآفرینی، وحدت ملی و توسعه اجتماعی-اقتصادی کشور در دهه پنجم انقلاب خواهد شد.
تأکیدات ایشان بر بازنمایی پیشرفت‌های کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی، امیدآفرینی در جامعه و ممانعت از مأیوس کردن مردم، ممانعت از تحریف امام و انقلاب، افشای دروغ و فریبکاری دشمن، بهره‌برداری از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح و سایر منویات ایشان، همگی سرفصل‌هایی است که آشکار می‌کند، انقلاب و کشور در چه مسیری باروتر می‌شود و چرا معاندان نظام برای ضربه زدن بر این حوزه‌ها تمرکز کرده‌اند.
در شرایط فعلی اما آنچه بیشتر از دیگر توصیه‌های ایشان باید محل توجه قرار گیرد، سرمایه‌گذاری دشمنان و معاندان نظام بر سر اعتراضات اجتماعی است. اعتراضاتی که اگرچه در مواردی بستر مدنی و مردمی دارد اما اغلب از سوی معاندان و مغرضان نظام، مصادره و تغییر جهت داده می‌شود. 
اعتراف عیان بدخواهان انقلاب به توجه به اعتراضات مردمی از مسئله آب در نقاط مرکزی کشور گرفته تا امور صنفی کارگران و معلمان و حتی حوادث و داغداری‌های ملی، نشان‌دهنده تز خارج کشور نشینان و جمعی معدود از همراهان داخلی آن‌ها برای ناراضی‌تراشی در داخل کشور و مصادره این نارضایتی به نام و کام جریان معاند نظام است.
آن‌ها در تلاش‌اند هر صدای اعتراضی را به نام تقابل با نظام و انقلاب اسلامی بزنند، دریغ از اینکه نظام جمهوری اسلامی در دل‌وجان و اعتقاد مردم ریشه دارد و بر همین اساس استوار است.
در این میان البته نباید از یاد برد که رهبر معظم انقلاب در مواردی اعتراضات مردمی را به‌حق و مانع از شکل‌گیری فساد و کژروی‌های مدیریتی دانسته‌اند.
باید توجه داشت که اعتراض و مطالبه‌گری اجتماعی حق مردم است؛ مطالباتی که اگر مسئولان در هر رده‌ای بر حوزه عملکردی خود اشراف و تسلط مدیریتی داشته باشند، هرگز به بستر اجتماعی کشیده نخواهد شد و فرصت هیاهوسازی و مصادره به مطلوب را از دشمنان نظام و انقلاب سلب خواهد کرد.
همان‌طور که در نمونه اخیر، معاندان نظام در ماجرای تلخ متروپل آبادان که درصدد بودند از سوگ مردم عزادار و همدلی ملی بهره‌برداری سیاسی کنند، اما برخورد فوری با عاملان احتمالی فاجعه و حضور دولتمردان در محل حادثه و دیدار و همدردی رئیس‌جمهوری به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور راه را بر مانور رسانه‌ای آن‌ها بست. 
مردم‌داری و تعهد، شایسته‌سالاری در مدیریت و سپردن سکان امور به افراد زبده، نخبه و کاردان عواملی است که در مصاف با تز ناراضی‌تراشی دشمنان خارج‌نشین نظام و همراهان معدود داخلی آن‌ها راه را بر هر کارشکنی و غوغاسازی می‌بندد و جامعه را امیدوارتر و اعتماد عمومی را ارتقاء می‌دهد.
در این میان سهم و جایگاه دولت و در رأس آن رئیس‌جمهور محترم قابل توجه است، همان‌طور که حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در قریب به یک سال گذشته نشان داده در بحث مردم‌داری پیشروست و عزم جدی در همراهی و همدلی با مردم دارد، توجه بیش‌ازپیش او به انتصابات و سپردن منصبان به افراد متعهد و متخصص که بر مسند امور قرار می‌گیرند نیز امری ضروری است. ضرورتی که مورد مطالبه جامعه و نخبگان و صاحب‌نظران است و اگر ملاک انتصابات قرار گیرد به‌صورت ریشه‌ای و عملی سبب امیدآفرینی و احیای اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت خواهد شد.
دولت در بمباران سنگین خبرسازی‌های معاندان نظام و همسویان داخلی‌اش نیاز به گام‌های جدی و محسوسی دارد که پیام تغییر و تصحیح روند اشتباه گذشته را به جامعه مخابره کند و اساس این امر با شایسته گزینی و نخبه‌سالاری و انتخاب مدیران معتمد و محبوب مردمی در حلقه مدیران اجرایی صورت می‌پذیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: