کد خبر: ۹۲۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
تعداد بازدید: ۲۷۳
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امیدواریم با کمک مجلس و مسئولان بتوانیم اصلاح ساختار بودجه را در جلسه شورای عالی اقتصادی سران قوا تصویب کنیم که این کار به صورت جدی شروع شده است.

امیدواریم بتوانیم اصلاح ساختار بودجه را در جلسه سران قوا تصویب کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: در کوتاه مدت خروج نفت از بودجه امکان پذیر نیست و اصلاح ساختار بودجه هم فقط از طریق خروج نفت نیست و اصلاحات دیگری نیز لازم است صورت گیرد مانند این که بودجه ساده، قابل فهم و قابل رصد باشد و دستگاه ها و استانها در قبال بودجه پاسخگو باشند. 

وی عنوان کرد: برای مثال فرض کنید وزیر علوم بگوید همه دانشگاه ها هیئت امنا دارند و بودجه خود را می گیرند و من کاره ای نیستم و در پیشنهاد ما به مجلس یک ردیف به وزیر دادیم و گفتیم وزیر باید پاسخگوی رشد علمی در کشور باشد. دوباره دوستان برگرداندند و گفتند همه دانشگاه ها باید ردیف داشته باشند.‌

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اعتراض وزیر علوم به نداشتن دخل و تصرفی در تخصیص بودجه خبر داد و گفت: این یک نمونه کوچک است. اصلاح ساختار ابعاد گوناگون دارد و جلسات مشترک آن شروع شده است. یکی از ماموریت های جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران، طبق ماموریت مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه است، که البته طبق وظیفه در سازمان برنامه و بودجه کار را شروع کرده ایم.

میرکاظمی افزود: امیدوار هستیم با کمک مجلس و دست اندرکارانِ مسئول بتوانیم اصلاح ساختار بودجه را در صحن شورای عالی اقتصادی سران قوا تصویب کنیم و بعد به مجلس برود. اصلاح ساختار بودجه به صورت جدی شروع شده است اما ما در حال انجام قانون برنامه هستیم که باید زودتر به نتیجه برسد و قاعدتاً بودجه ۱۴۰۲ باید مبتنی قانون برنامه باشد و خیلی برای این امر فرصت نیست.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: