کد خبر: ۹۲۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۱۳۶
رئیس بنیادشهید گفت: قوانین زیادی در حمایت از خانواده های ایثارگر و شاهد داریم که این قوانین متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است. سایر قوانین یا اصلا اجرا نشده یا به صورت ناقص به اجرا درآمده است.

مصمم به اجرای قوانین مرتبط با خانواده‌های ایثارگر و شاهد هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: قوانین زیادی در حمایت از خانواده های ایثارگر و شاهد داریم که این قوانین متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: تاکنون تنها ۱۹ درصد از قوانینی که بار مالی دارد اجرا شده است، سایر قوانین یا اصلا اجرا نشده یا به صورت ناقص به اجرا درآمده است؛ یعنی در سال هایی انجام شده و در سال هایی انجام نشده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پرداخت هزینه بخشی از بلیط هواپیما و قطار ایثارگران در سال‌هایی انجام میشده است اما حدود ۱۰ سال است که دیگر در این زمینه پرداختی نداشته ایم. این عدم پرداخت ها باعث شده که بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه ها و دانشگاهها بدهکار باشد.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: بنابراین بین آنچه که مصوب شده و عمل شده تفاوت است. در حوزه استخدامی‌ها متوسط سهمیه استخدامی ایثارگران۳۰ درصد بوده است در حالی که وقتی تعداد کارکنان ایثارگر دستگاه را می‌گیریم، حدودا زیر ۱۰ درصد است. 

قاضی زاده هاشمی تصریح‌کرد: ما بنای خود را بر این گذاشتیم که قوانین به خوبی اجرا شود، بودجه بنیاد شهید در سال گذشته چیزی در حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده اما امروز به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین اقدامات بنیاد شهید در حوزه معیشت ایثارگران گفت: ما حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم، این اقدام با حمایت دولت و مجلس انقلابی انجام شده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: