کد خبر: ۹۲۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۲۵۷
صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی در تعداد تجهیزات، ایستگاه‌های هواشناسی و راداری، کمبودهایی دارد.

هواشناسی: در تجهیزات سخت افزاری، رادار و ایستگاه‌های هواشناسی، کمبود داریمبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیرکل پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی گفت: سازمان هواشناسی در تعداد تجهیزات، ایستگاه‌های هواشناسی و راداری، کمبودهایی دارد.

صادق ضیائیان گفت: سازمان هواشناسی هم اکنون در بحث تجهیزات سخت افزاری، رادار و ایستگاه‌های هواشناسی و سامانه‌های پردازشی، در مقایسه با سایر کشور‌های توسعه یافته با کمبود مواجه است، اما با این وجود توانسته در حوزه پیش بینی و افزایش ورود شاخص‌های آلودگی، از چند روز قبل هشدار‌های لازم را صادر کند.

به گفته مدیرکل پیش بینی و پایش سازمان هواشناسی، برای ورود توده‌های گرد و خاک به کشور در این هفته، سازمان هواشناسی هشدار‌ها را از روز شنبه برای شهر‌های مختلف از جمله تهران، در سطح زرد و نارنجی صادر کرده بود که باید در این زمینه، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری‌ها اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار می‌دادند.

سازمان هواشناسی کشور از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت برای ورود توده‌های گرد و خاک به کشور طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه هفته فعلی برای نوار غربی کشور و شهر تهران، هشدار‌هایی را در سطح نارنجی و زرد در دو نوبت صادر کرده بود.

از دیروز با ورود توده‌های گرد و خاک کشور عراق از سمت نوار غربی کشور، میزان شاخص آلودگی هوا در شهر تهران به بیش از ۴۰۰ واحد رسید که همین امر باعث تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: