کد خبر: ۹۱۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
تعداد بازدید: ۱۹۹
نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح جدول محرومیت زدایی تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موافقت کردند.

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح جدول محرومیت‌زدایی در قانون بودجهبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه (3 خرداد) مجلس در روند بررسی کلیات طرح اصلاح ذیل جدول 4-24 محرومیت زدایی تبصره 14 قانون بودجه سال 1401 کل کشورموافقت کردند.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توضیح این گزارش گفت: همانطور که مستحضرید در جلسه قبل دوفوریت این طرح تصویب شد، در بودجه سال 1401 آمده اند برای هر استان مبلغ یکصد میلیارد تومان در جهت محرومیت زدایی در نظر گرفته اند، ولی در این قانون از هر استان یک شهرستان را تعیین کرده اند که این یکصد میلیارد تومان تماماً برای آن شهرستان تخصیص یابد و در آن شهرستان صرف محرومیت زدایی شود.

وی افزود: در هر استان مناطق محروم، مناطق متعددی است که از نظر جغرافیایی پراکنده هستند و گستردگی دارند. همکاران دردوفوریت آن می خواستند آن را اصلاح کنند، در حقیقت اینکه این 100 میلیارد تومان به هر استان برای محرومیت زدایی تخصیص یابد، در مجلس و در کمیسیون آیین نامه در این موضوع بحثی نداشتند و مورد قبول بود، اما اینکه این مبلغ فقط به یک شهرستان تخصیص یابد و نقاط دیگر محروم آن استان از این منبع مالی محروم شود، نکته ای بود که مورد توجه مجلس قرار گرفت و در دوفوریت نظر همکاران این بود که این موضوع با فوریت تصویب و اصلاح شود، به نحوی که فرصت کار هم در استان ها از بین نرود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه تاکید کرد: وقتی که همکاران به دوفوریت رأی بالایی دادند و به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع و در آنجا بررسی و گزارش اصلاحی آن منتشر شد، این تصمیم اتخاذ شد که این 100 میلیارد تومان در اختیار استان قرار گیرد، در کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان به پروژه های مختلف در سطح استان برای محرومیت زدایی توزیع شود و تمام مناطق استان بتوانند از این بودجه برخوردار شوند و موضوع آن هم بنیاد مسکن و دهیاریها باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح های هادی و بهسازی روستاها و دهیاری ها برای آسفالت معابر از این بودجه استفاده کند.

همچنین نماینده دولت نیز در توضیحاتی از موازی کاری بنیاد مسکن و دهیاری ها انتقاد کرد و موافقت خود را با کلیات طرح مذکور اعلام کرد. 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: