کد خبر: ۹۱۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۶۱
با رسیدن به دو هفته پایانی لیگ برتر جایگاه تیم‌ها در جدول فصل بیست و یکم تقریباً مشخص شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، لیگ برتر فوتبال به ایستگاه بیست و نهم خود رسیده و امروز هشت دیدار همزمان برگزار خواهد شد و تیم‌ها دیدار ما قبل پایانی فصل خود را برگزار خواهند کرد. با توجه به اینکه هر تیم تنها 6 امتیاز دیگر برای اضافه کردن به اندوخته خود در جدول رده بندی دارد، جایگاه 16 تیم تا حد زیادی در جدول مشخص شده است و بازه کمی برای صعود یا سقوط در این جدول برای هر تیمی وجود دارد و به همین بهانه به بررسی وضعیت هر تیم پرداخته‌ایم:

 

بالای جدول و جنگ دوگانه نایب قهرمانی

1

در صدر جدول استقلال دو هفته قبل و پس از بازی مقابل فولاد قهرمانی خودش در لیگ برتر را مسجل کرد و و حالا با فاصله 9 امتیازی جایگاه غیر قابل دسترسی در جایگاه نخست برای خودش دست و پا کرده است و می‌تواند آن را حتی افزایش هم دهد. به جز استقلال که صدرنشین است و صدرنشین باقی خواهد ماند، دو تیم سپاهان و پرسپولیس برای نایب قهرمانی با هم در تقابل هستند. در حال حاضر سپاهان با یک امتیاز بیشتر دوم است ولی پرسپولیس یک بازی نیمه کاره با تراکتور دارد که هنوز تکلیفش مشخص نیست. اگر این بازی 3-0 به سود پرسپولیس اعلام شود این تیم شرایط بهتری از سپاهان خواهد داشت. سپاهان باید به مصاف فولاد برود و بازی سختی امروز دارد و پرسپولیس هم تقابلی با شهر خودرو دارد که تقریباً صعودش قطعی شده و فقط روی کاغذ امید اندکی برای بقا برایش باقی مانده است. به هر جهت از بین پرسپولیس و سپاهان یک تیم دوم و یک تیم سوم خواهد شد و رتبه‌ای بالاتر یا پایین‌تر برای این دو تیم وجود نخواهد داشت.

 

سه تیم به دنبال جایگاه چهارم

2

بعد از تیم‌های بالا نشین، سه تیم موفق شهرستانی این فصل هستند که برای رتبه چهارم جدول با هم تقابل دارند. گل گهر و فولاد 45 امتیازی هستند و پشت سر آنها مس رفسنجان با 44 امتیاز ایستاده است. در شرایط عادی کسب عنوان چهارمی لیگ با توجه به اینکه شانس کسب سهمیه آسیایی به دنبال دارد رتبه حائز اهمیتی است ولی در شرایط کنونی که وضعیت برگزاری لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد تغییر کرده و البته با توجه به قهرمانی نساجی در جام حذفی، سهمیه چهارمی به لیگ برتر تعلق نخواهد گرفت، این رتبه کارکردی به این شکل ندارد ولی بازهم می‌تواند نشان از عملکرد خوب یک تیم داشته باشد. فولاد امروز به مصاف سپاهان خواهد رفت و گل گهر سیرجان هم با هوادار تهران بازی می‌کند. مس رفسنجان دیداری با استقلالِ قهرمان خواهد داشت. این سه تیم سه رتبه‌ای که در آن هستند را بین هم تقسیم می‌کنند و بالاتر یا پایین‌تر نخواهند رفت.

 

میانه نشین‌های بی دغدغه

3

7 تیم که بین جایگاه‌های هفتم تا سیزدهم جدول قرار دارند تیم‌های بدون دغدغه لیگ در دو هفته پایانی محسوب می‌شوند. تیم‌هایی که نه به رتبه‌های بالای جدول دسترسی دارند و نه خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند. در این میان تراکتور فاصله امتیازی بالایی با تیم‌های بالاتر از خودش دارد. اگر بازی با پرسپولیس تعیین تکلیف شود بهتر می‌توان در مورد وضعیت تراکتور اظهار نظر کرد و در حال حاضر اگر سرخپوشان تبریزی را بازنده نبرد با سرخپوشان تهرانی بدانیم، آنها توانایی صعود به رتبه‌ای بالاتر را ندارند و نهایتاً در همین جایگاه به کار خودشان پایان می‌دهند. اگر بازی با پرسپولیس مساوی هم شود نهایتاً یک یا دو پله صعود برای تراکتور را می‌شود متصور بود و اگر هر 9 امتیاز را هم به تراکتور بدهیم نهایتاً رتبه این تیم نهم جدول است. سایر تیم‌ها از ذوب آهن تا صنعت نفت قابلیت جابجایی رتبه‌هایشان با هم را دارند.

 

تلاش سه تیم برای بقا

4

نکته جالب توجه در چینش تیم‌های پایین جدول این است که تراکتور در این جمع هم حضور دارد و دلیلش بلاتکلیفی نتیجه بازی با پرسپولیس است چرا که اگر تراکتور را بازنده این بازی بدانیم، نفت مسجد سلیمان با کسب 6 امتیاز باقی مانده در صورت شکست تراکتور در دوبازی بعدی می‌تواند به رتبه سیزدهم صعود کنم و جایگاه دو تیم جابجا شود. به جز این، تراکتور آخرین تیم جدول است که خطر سقوط را احساس نمی‌کند و از بین نفت مسجد سلیمان، فجرسپاسی و شهر خودرو دو تیم سقوط خواهند کرد. اگر شهرخودرو امروز پرسپولیس را شکست دهد که کار سختی هم هست، باید منتظر امتیاز دادن و شکست نفت مسجد سلیمان مقابل صنعت نفت باشد. احتمال اینکه در پایان دیدارهای امروز سقوط یک یا هر دو تیم مسجل شود زیاد است و شاید کار حتی به هفته پایانی هم نکشد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: