کد خبر: ۹۱۹۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۱۱۱
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه از برگزاری نشست فرمانده کل سپاه با ۳۵۰ فرمانده گردان‌های رزمی دفاع مقدس در در سوم خرداد خبر داد.

اولین نشست فرمانده کل سپاه با «قهرمانان خط شکن» برگزار می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سردار علی‌محمّد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه اظهار کرد: اولین مراسم تجلیل از فرمانده گردان‌های رزمی دوران دفاع مقدس که در برنامه‌های «یاد‌ها و نام‌ها» و تاریخ شفاهی این مرکز اهتمام ویژه‌ای داشتند، با عنوان «قهرمانان خط‌شکن» با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در سوم خردادماه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و در سطح سپاه‌های استانی کشور به‌طور زنده پخش خواهد شد.

سردار نائینی با تاکید بر اینکه نقش اصلی در عملیات‌ها اعم از آفندی و پدافندی بر عهده گردان‌ها بود افزود: جزئیات حوادث و اتفاقات جنگ که تبیین آن‌ها بار‌ها مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده است و تاریخ جنگ و دفاع مقدس را رقم می‌زندحماسه‌ها، مقاومت‌ها، ایثارها، شهادت‌ها و پیروزی‌هایی بوده که در گردان‌ها رخ داده است.

وی افزود: ۲ هزار فرمانده گردان در دوران دفاع مقدس شناسایی‌شده‌اند و از سال ۱۳۹۹ تاکنون تاریخ شفاهی ۳۵۰ فرمانده گردان برگزار شده است و با توجه به وظیفه مهم مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تاریخ‌نگاری مستند و مستدل جنگ، به‌مرور، تاریخ شفاهی تمامی فرمانده گردان‌ها جمع آوری و در سال‌های بعد از سایر فرمانده گردان‌ها نیز تجلیل می‌شود.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه با بیان اینکه مراسم «قهرمانان خط شکن» در سه بخش برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در بخش اول، از ۳۵۰ فرمانده گردان رزمی از ۲۰ یگان زمان دفاع مقدس، که به این مراسم دعوت‌شده‌اند تجلیل به عمل خواهد آمد و در بخش دوم فرمانده گردان‌های رزمی، در رده فرماندهان میانی جنگ که مسئولیت اصلی جنگ را برعهده داشتند و بسیاری از این عزیزان به فیض شهادت رسیده‌اند که در این مراسم قرار است ۲۰ خانواده فرماندهان شهید گردان‌های دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم شوند.

سردار نائینی معرفی آثار مرکز پیرامون خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس که تاکنون منتشر شده است را سومین بخش از مراسم «قهرمانان خط‌شکن» عنوان کرد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس هدف اصلی برگزاری این مراسم را در دوران دفاع مقدس منشأ هزاران موضوع ناگفته دانست که در این میان قصه گردان‌ها و فرماندهان آن‌ها متفاوت و متمایز است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: