کد خبر: ۹۱۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید: ۱۷۹
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر راهبردی بودن روابط میان ایران و روسیه گفت که اجازه نمی‌دهیم که هیچ‌چیز خللی در این روابط ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه: اجازه نمی‌دهیم هیچ‌چیز در روابط راهبردی ایران و روسیه خلل ایجاد کند / دلیل وضعیت فعلی اوکراین، بی‌اعتنایی غرب به ملاحظات امنیتی روسیه است / می‌خواهیم دور جدیدی از تلاش‌ها برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین را آغاز کنیمسخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر راهبردی بودن روابط میان ایران و روسیه گفت که اجازه نمی‌دهیم که هیچ‌چیز خللی در این روابط ایجاد کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» تصریح کرد که گسترش ناتو و بی‌اعتنایی غرب به ملاحظات امنیتی روسیه، دلایل وضعیت فعلی اوکراین است و «ناتو باید بداند که مسیر تقابل پایان خوشی ندارد».

خطیب‌زاده با تأکید بر تداوم تلاش ایران برای برقراری صلح میان مسکو و کی‌یف ادامه داد: «ما فکر می‌کنیم که ریشه تمام چیزهایی که امروز شاهد آن هستیم، گسترش ناتو یا نادیده‌ گرفتن حقایق اروپا، در حقیقت بی‌اعتنایی کشورهای غربی به ملاحظات سیاسی و امنیتی شمار کشورها به ویژه روسیه و توافقاتی است که یک دهه پیش نهایی شده بود».

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تلاش ایران برای برقراری صلح میان روسیه و اوکراین گفت: «ایران در صدد است تا دور جدیدی از تلاش‌ها برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین را آغاز کند».

وی همچنین در خصوص روابط میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه گفت: «روابط میان تهران و مسکو یک رابطه راهبردی است و اجازه نمی‌دهیم تا هیچ‌چیز در این روابط خلل ایجاد کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: