کد خبر: ۹۱۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید: ۲۹۳
دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: دولت قبل 8 سال برای پیگیری سدسازی‌های ترکیه و مقابله با پدیده ریزگردها وقت داشت،‌ ولی اهمال کردند که امروز به اینجا رسیده‌ایم.

دولت قبل 8 سال برای پیگیری سدسازی‌های ترکیه و مقابله با ریزگردها وقت داشتبه گزارش خبرداغ ، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به تشدید معضل ریزگردها و آلودگی هوا در اکثر نقاط کشور اظهار داشت:‌ معضل آلودگی و گرد و غبار اکثر نقاط کشور را فرا گرفته و آنچه الان به تهران رسیده،‌ سال‌هاست مناطق مرزی غرب کشور را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس بارها نسبت به این مسأله تذکر داده شده است؛ واقعیت این است که سدسازی‌های کشور ترکیه باعث خشک شدن مناطق وسیعی از عراق شده و اقداماتی مانند مالچ‌پاشی و گیاه‌کاری هم که قبلا در این کشورها صورت می‌گرفت، در حال حاضر رها شده و انجام نمی‌شود.

دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس، با تأکید بر اینکه باید اقدام جدی در این خصوص صورت پذیرد گفت:‌ از سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و امور خارجه انتظار می‌رود همه پای کار بیایند تا این معضل به طور جدی پیگیری و حل شود.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته فراکسیون محیط زیست مجلس با حضور دستگاه‌های مسئول برای پیگیری پدیده ریزگردها گفت: در این جلسه نمایندگان این دستگاه‌ها توضیحاتی ارائه دادند اما این توضیحات کافی نیست و نباید اینطور برداشت شود که هر کسی از خودش به نوعی سلب مسئولیت می‌کند.

قاسمی‌پور تصریح کرد: دولت قبل 8 سال فرصت داشت، ولی اهمال کرد که امروز به این وضعیت رسیده‌ایم؛ اقداماتی مانند سدسازی در یک روز و دو روز و چند ماه انجام نمی‌شود و سال‌ها زمان می‌برد، پس باید جدی‌تر و سریع‌تر در این خصوص اقدام و پیگیری می‌کردند.

دبیر فراکسیون محیط زیست مجلس تأکید کرد: این فراکسیون و کمیسیون‌های تخصصی مجلس حتما پیگیر موضوع خواهند بود تا علاوه بر آنکه دستگاه‌های فعلی به وظایفشان برای جلوگیری از تشدید این پدیده عمل کنند، با اهمال‌ها و سستی‌های صورت گرفته نیز برخورد شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: