کد خبر: ۹۱۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۲۵۳
با گذشت یکسال از صحبت‌های فرهاد مجیدی او از یک تیم مورد انتقاد، قهرمانی را به ارمغان آورده که مورد تمجید طرفداران فوتبال قرار گرفته است.

بازگشت استقلال به بام فوتبال ایران: شخصیتی که فرهاد مجیدی ساختبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، پس از تساوی مقابل مس رفسنجان در فصل گذشته بود که محمود فکری در فضای دوستانه از سمت سرمربیگری استقلال برکنار شد تا مقدمات بازگشت فرهاد مجیدی به این تیم فراهم شود.

مجیدی در تقابل با فولاد خوزستان به عنوان اولین بازی در سومین بازگشت به عنوان سرمربی به این تیم برنده شد. او که قبلاً پس از وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی هدایت موقت این تیم را برعهده گرفته بود، پس از بازی با فولاد خوزستان نوید روزهای روشن باشگاه پرافتخار تهرانی را داد.

اگر به دنبال ریشه دلایل دهمین قهرمانی استقلال در لیگ برتر باشیم، صحبت‌های مجیدی در کنفرانس خبری آن دیدار نشان می‌دهد که او با برنامه ریزی یکساله اکنون چطور سه هفته زودتر از پایان فصل، با اختلاف ۹ امتیاز قهرمانی تیمش را مسجل کرده است.

مجیدی در نشست خبری با اشاره به نقاط ضعف استقلال گفته بود:  «من دو سال پیش مصاحبه ‌ای کردم که صحبتم با هواداران استقلال بود. گفته بودم که من فرزند استقلال هستم و این تیم را از هر کس دیگر، بهتر و بیشتر می‌شناسم. اجازه بدهید این تیم را درست کنم. باید آن شخصیت استقلال به این تیم برگردد و قبل از اینکه به قهرمانی فکر کنم، دوست دارم شخصیت و وجهه استقلال در ایران و آسیا به این تیم بازگردد. هیچ چیزی جز قهرمانی نمی‌تواند هواداران استقلال را راضی کند و من این را خوب می‌ دانم. مطمئن باشید تمام تلاشم را می ‌کنم تا این فصل هواداران را خوشحال کنم.»

IMG_20220515_101930_726

او طی ۱۴ بازی تا پایان فصل به ۹ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ شکست دست پیدا کرد تا در رده سوم فصل را به پایان برساند. در پایان فصل او این شانس را به دست آورد تا برای اولین بار بازیکنانی که مدنظر دارد را به خدمت بگیرد و تیمش را از ابتدای فصل هدایت کند که اکنون استقلالِ قهرمان حاصل تلاش‌های او و شاگردانش است اگرچه از ابتدای فصل انتقادات بسیاری به خصوص نسبت به عملکرد خط حمله وجود داشت.

اکنون استقلال هم شخصیت قهرمانی دارد و هم دل هوادارانی که مدت‌ها شاهد موفقیت‌های رقیب دیرینه بوده‌اند را به دست آورده است. رکورد بدون باخت (تا این هفته)، کمترین گل خورده، بیشترین کلین شیت، بهترین تفاضل و احتمالا بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر فاکتورهایی هستند که نشان می‌دهند استقلال با هدایت سرمربی جوانش در مسیری قرار گرفته که بعد از لیگ ایران به دنبال افتخارات بزرگتر در سطح قاره خواهد بود.

مجیدی پس از دیدار مقابل فولاد به حذف تیمش از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرده بود. او تمایل دارد تا اکنون با این تیم قدرتمند در آسیا شانس خود را برای کسب عناوین و آمار محک بزند: «نمی دانم چرا کسی به این مسئله نمی‌پردازد. این یک فاجعه است استقلال و پرسپولیس که از خدایشان است در آسیا باشند، از لیگ قهرمانان حذف شدند. این خبر برای من شوکه کننده بود. ما روی حضور در این بازی‌ها حساب کرده بودیم و برنامه ریزی داشتیم. امیدوارم فدراسیون فوتبال و مدیریت باشگاه کاری کنند این مشکل حل شود و استقلال و پرسپولیس در آسیا باشند.»

اکنون مسابقه برابر آلومینیوم اراک مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان پیش روی بهترین استقلال تاریخ قرار دارد که بعید به نظر می‌رسد تهدید جدی برای رکورد شکست ناپذیری آنها باشد؛ حال که قهرمانی آنها مسجل شده باید دید تا انتهای فصل مجیدی و شاگردانش قهرمانی بدون باخت را به نام خود ثبت خواهند کرد یا خیر.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: