کد خبر: ۹۱۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۳۲۷
مدتهاست که دشمن به کمک امپراتوری رسانه‌ای خود با هزینه ای بسیار سنگین، جبهه گسترده‌ای را بر علیه نظام و انقلاب اسلامی گشوده است و همه تلاشش در این جنگ نرم ، ایجاد یآس و نارضایتی در بدنه اجتماعی و در میان آحاد جامعه است.

تهاجم ترکیبی و جهاد تبیینبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس- یادداشت مهمان- محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران: مدتهاست که دشمن به کمک امپراتوری رسانه‌ای خود با هزینه ای بسیار سنگین، جبهه گسترده‌ای را بر علیه نظام و انقلاب اسلامی گشوده است و همه تلاشش در این جنگ نرم ، ایجاد یآس و نارضایتی در بدنه اجتماعی و در میان آحاد جامعه است. البته این حربه گاها با بهره کشی از برخی خواص پیگیری می شودو در واقع تمام اقشار به طور مستقیم یا غیر مستقیم به نوعی تحت تاثیر تبلیغات زهر آگین رسانه های دشمن قرار دارند.

 در این جنگ نرم از یک طرف دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی  در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ،علمی و امنیتی را مورد هدف و تخریب قرار داده و از طرف دیگر با شدت بخشیدن و گسترش تحریم های ظالمانه خود می کوشد تا به خیال خام  خود هر روزنه‌ای برای توسعه و پیشرفت و توسعه اقتصادی در ایران را ببندد و مانع تراشی کند.

در این امپراطوری رسانه ای از همه ظرفیت گروه‌های سیاسی معاند و مخالف نظام و انقلاب  در خارج از کشور و دنباله های آن در داخل استفاده  کرده و از طریق ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی اخبار نادرست خود را منتشر می کند و به این تشخیص رسیده است که برای موثر واقع شدن تحریم های اقتصادی می بایستی سرمایه های اجتماعی و باورهای مردم را نیز هدف قرار داد. و در واقع به یک جنگ ترکیبی روی آورده تا بتواند نظام جمهوری اسلامی را زمین‌گیر نموده و به زانو درآورد. اینجاست که مقام معظم رهبری اهمیت جهاد تبیین را مطرح می‌کنند.

و از همه ظرفیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطالبه می‌کنند تا ساکت ننشسته و  از دستاوردهای ارزشمند و فراگیر نظام و انقلاب  اسلامی که کم شمار نیست  روایت های صحیح بسازند و فضای مجازی را در این زمینه  به دست بگیرند تا دشمن نتواند جای حق و باطل را عوض کند و در همین راستا فرمان  تهاجم ترکیبی علیه تهاجم ترکیبی داشمن را صادر می‌کنند.  مطالبه ایشان آن است  تا اهل فکر و تدبیر به خصوص مسئولان، به صورت وظیفه مند، جبهه ای قدرتمندتر و بازدارنده تر در رویارویی با اقدامات دشمن  تشکیل و صف‌آرایی نمایند. البته این وظیفه  محدود به یک یا چند دستگاه خاص نمی شود که بودجه ای هم برای آنها تعیین شود  بلکه لازم  و ضرورت دارد، همگان با یک عزم ملی و همه جانبه، در این عرصه ورود نمایند.

بدون تردید، اگر امروز دشمن، دست از تهدید نظامی بر داشته است و دیگر در سیر مذاکرات  این تهدید را بازگو نمی کند مراتب از این جهت است که ایران در عرصه  اقتدار دفاعی و نظامی توانمند و برای رویارویی با دشمن ،قدرت بازدارنده و تعیین کننده دارد و برایش مقدور است تا هرگونه شرارتی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم با قدرت پاسخ دهد.

امروز  با تقویت جبهه مقاومت، دشمن قادر  به حضور در منطقه  نیست و مجبور شده است تا بدون کمترین دستاورد سیاسی و نظامی از عراق و افغانستان و سایر نقاط عقب‌نشینی کند .با همین نگاه ، می‌توان در سایر عرصه ها با رویکرد تهاجمی با دشمن مواجه شد.

امروز آمریکا در عرصه اقتصادی اعم از  اقتصاد داخلی، بازارهای صادراتی  و مبادله ارزی دلار ‌به شدت دچار آسیب شده است.  اقتصاد چین یک رقیب جدی برای آمریکا می‌باشد و افول اقتصاد آمریکا را می‌توان پیش‌بینی نمود.
 
 در عرصه‌های سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی هم آمریکا وضعیت ناپایداری دارد. در تحقق  برقراری نظم نوین جهانی  و نظام تک قطبی به شدت شکست خورده است و سیاست های پرهزینه نفوذ در کشورهای مختلف هم اکثرا با شمست همراه بوده است.

از طرفی شکاف بی اعتمادی بین مردم و حاکمیت آمریکا بسیار عمیق تر از گذشته شده و اختلاف طبقاتی و تبعیض‌نژادی وقومی در آمریکا بسیار رنج آور و غیرقابل تحمل  می باشد و دیگر حتی مردم آمریکا باور به این ندارند که قدرت برتر در جهان پیرامون  خود هستند.

بنابراین هراس از این که اقتصاد آمریکا، اقتصاد بزرگی است. و یا  نظام سیاسی آن گسترده می باشد و فرهنگ غالب در جهان را دارد را می بایستی با شجاعت کنار گذاشت. همان طور که در عمل شاهد بودیم که به یاری خدا تعدادی قایق تندرو، بزرگترین ناوهای آمریکا در آبهای آزاد و خلیج فارس را از کارآمدی انداخته اند، شبیه همین نوع اقدام توسط صاحبان فکر و تدبیر اهداف استراتژیک دشمن را  در سایر عرصه های  اقتصادی ،سیاسی،امنیتی می تواند مورد هدف و تهاجم قرار دهد.چرا که خداوند، پیروزی حق بر باطل را در صورتی که درست و مدبرانه عمل شود خود تضمین نموده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: