کد خبر: ۹۱۸۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۳۰۰
بحث ممنوعیت تعدادی از ورزش‌های زنان با روی‌کارآمدن دولت جدید، با جدیت بیشتری پیگیری شده است.

درباره بدنسازی زنان؛ تغییر کاربری به گشت ارشادبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه شرق: بحث ممنوعیت تعدادی از ورزش‌های زنان با روی‌کارآمدن دولت جدید، با جدیت بیشتری پیگیری شده است. ورزش‌هایی که پیش‌تر هم شایعه شده بود در دولت قبل، فشارهایی مبنی بر ممنوع اعلام‌شدن آنها وجود داشته است. بخش اصلی حول ورزش بدنسازی زنان بود. ورزشی که به محض تغییر دولت، دستورالعمل‌های مبنی بر ممنوعیت آن به استان‌های مختلف فرستاده شد. برای اولین‌بار، نامه‌ای که از سوی وزارت ورزش به استان اصفهان فرستاده بود، منتشر شد. اندکی بعد مشخص شد که این موضوع مربوط به یکی، دو استان نیست و کلا فعالیت در این زمینه در کشور ممنوع شده است.

 

معاونت زنان وزارت ورزش در گفت‌وگوهای رسمی این مسئله را اعلام کرد تا نارضایتی عمومی شکل بگیرد. مریم کاظمی‌پور گفته بود: «فعالیت‌های مچ‌اندازی، پاورلیفتینگ و فیتنس چلنج درحال بررسی است که نتیجه آن در آینده اعلام می‌شود اما در مورد پرورش‌اندام یعنی بادی‌فیزیک و بادی‌بیلدینگ قطعا در حوزه زنان فعالیتی نخواهیم داشت؛ چون اصلا شرایط این رشته‌ها هدف سلامت را توجیه نمی‌کند. بالاخره مردان و زنانی که در این حوزه فعالیت‌ می‌کنند، در معرض استفاده از مواد نیروزا و انرژی‌زا هستند که این تهدیدی بزرگ برای جامعه زنان است؛ چون خیلی از مسائل مرتبط با سلامت زنان را درگیر می‌کند».

درباره بدنسازی زنان؛ تغییر کاربری به گشت ارشاد

البته که اظهارات ضدونقیض در این میان وجود داشت. بدنسازی زنان در حالی ممنوع اعلام شد که چند زیرشاخه این مجموعه از جمله مچ‌اندازی و فیتنس چلنج، پیش‌تر به‌صورت رسمی مجوز گرفته بودند. نهایتا عنوان شد که این رشته‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است ولی رشته‌ای مانند بادی‌بیلدینگ و فیزیک برای زنان ممنوع است. در این گیرودار اما به‌تازگی اظهارنظری از رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، جنجال زیادی به پا کرد. عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از این گفت که با زنانی که در بدنسازی فعالیت می‌کنند، برخورد خواهد شد. بانوان در رشته‌های پرورش اندام و فیزیک به‌هیچ‌عنوان حضور ندارند و حتی فدراسیون هم با بانوانی که در چنین رشته‌هایی فعالیت کنند، برخورد خواهد کرد».

این صحبت‌ها انتقادات تندی به همراه داشت، به‌طوری‌که علی کریمی، کاپیتان و بازیکن سابق تیم ملی در اینستاگرام، با نشان‌دادن تصویری از رئیس فدراسیون بدنسازی کنایه تندی به او زد و نوشت: «یعنی یه میز چقدر ارزش داره؟ خدا رو شکر ما نشدیم». واکنش‌های تند به این مقوله باعث شد تا فدراسیون بدنسازی با صدور بیانیه‌ای خبر دهد که از حرف‌های رئیس برداشت بدی شده و بدنسازی زنان در سطح همگانی ممنوعیتی ندارد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «تربیت داورانی در رشته‌های مچ‌اندازی، فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ بانوان و دو اعزام بین‌المللی بانوان به رقابت‌های مچ‌اندازی قهرمانی آسیا نشان می‌دهد که بخش بانوان برای فدراسیون بدنسازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. فدراسیون از همین طریق به‌صراحت اعلام می‌کند بدنسازی برای بانوان به‌هیچ‌عنوان ممنوع نیست و هم‌اکنون هزاران باشگاه در سراسر کشور در این بخش فعالیت می‌کنند و میلیون‌ها نفر از بانوان کشور نیز مشغول فعالیت در رشته بدنسازی در باشگاه‌ها هستند. همچنین فدراسیون همواره با تربیت مربیان با دانش و برگزاری کلاس‌های آموزشی سعی در بالابردن سطح آگاهی مربیان و ورزشکاران در بخش بانوان و آقایان داشته و دارد. فعالیت بانوان در بخش همگانی و در سطح باشگاه‌ها در رشته بدنسازی بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد داشت و در بخش قهرمانی نیز بانوان در سه رشته مچ‌اندازی، فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ فعالیت دارند که پوشش رسمی آنها نیز به‌زودی با هماهنگی فدراسیون و وزارت ورزش به تصویب می‌رسد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: