کد خبر: ۹۱۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۴۵۱
مبلغ فطریه امسال بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب اعلام شد.

مبلغ فطریه و زمان کنار گذاشتن آن بر اساس نظر رهبر انقلاببه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین فلاح زاده، عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای گفت: بر اساس نظر مقام معظم رهبری، اگر کسی برای پرداخت زکات فطره ۳ کیلوگرم گندم را انتخاب کند؛ قیمت آن ۴۰ هزار تومان و اگر برنج را انتخاب کند؛ قیمت آن ۱۵۰ هزار تومان است.

سرپرست خانواده یعنی کسی که هزینه زندگی دیگران را می‌پردازند؛ زکات فطره خود و افرادی که تحت تکلف وی هستند و نان خور او حساب می‌شوند را باید بپردازد که بر این اساس اگر گندم برای زکات فطره انتخاب شود خانواده ۵ نفره مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و در صورت انتخاب برنج به عنوان زکات فطره مبلغ ۷۵۰ هزار تومان باید پرداخت شود.

زکات فطره باید از شب عید تا ظهر روز عید پرداخت شود و توصیه شده که قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود و اگر این امر مقدور نشد می‌بایست مبلغ را کنار گذاشته شود و در اولین فرصت پرداخت کنند.

زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است؟

پاسخ رهبر معظم انقلاب:
از غروب شب عید فطر می تواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلف باید فطریه را پیش از نماز عید به فقیر بپردازد؛ ولی اگر نماز عید نمی خواند می تواند پرداخت آن را تا ظهر به تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست.
اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هر گاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمی شود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: