کد خبر: ۹۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۱۷۲
هکرها به میلیون‌ها ایمیل، حساب‌های بانکی و حساب‌های شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنند، اما این تنها بخشی از تمام کارهایی است که یک مجرم سایبری می‌تواند انجام دهد.

چهار راهکار برای حفاظت از اطلاعات خود در شبکه‌های اجتماعیبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : هکرها به میلیون‌ها ایمیل، حساب‌های بانکی و حساب‌های شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنند، اما این تنها بخشی از تمام کارهایی است که یک مجرم سایبری می‌تواند انجام دهد.

برای دفاع از حریم شخصی خود در فضای مجازی رعایت برخی نکات ضروریست.

محافظت از رمز عبور در برابر کلاهبرداری و هرزنامه ها
رمزهای عبور یا پین های خود را به اشتراک نگذارید و مرتب آنها را عوض کنید یا با استفاده از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص رمزهای عبور قوی ایجاد کنید. در صورت امکان از سیستم های دو رمزی استفاده کنید.

بدانید چه کسی به شما ایمیل می‌زند
روی پیوندها کلیک نکنید یا پیوست‌های ایمیل فرستنده‌هایی را که نمی‌شناسید باز نکنید. اغلب بدافزارها (و باج افزارها) در رایانه شما آپلود می شوند. کلاهبرداران می توانند با به اشتراک گذاری عکس از خانه یا محل کار شما اطلاعات حیاتی شما را ردیابی کنند.

به VPN خود دقت کنید
تا حد امکان از VPN های رایگان استفاده نکنید زیرا میتوانند با رمزگذاری بر روی اینترنت شما، موقعیت مکانی، سابقه جستجو و اطلاعات محرمانه شما را شناسایی کنند.

صورت‌حساب‌های بانکی خود را بررسی کنید
صورت‌حساب‌های بانکی خود را به طور منظم برای فعالیت یا هزینه‌های خود بررسی کنید وحواستان به حساب های بانکی خود باشد تا تراکنشی خارج از اختیار شما صورت نپذیرد.

روی ذهنیت قدیمی ترها حساب کنید
قبل از انقلاب اینترنتی، والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما همگی مهارت‌هایی برای زندگی داشتند که بسیار موثر بود. از اعضای ارشد خانواده خود بخواهید نکات دیگری را که فکر می کنند به شما کمک می کند تا در یک فاجعه زندگی نکنید، در میان بگذارند. وقتی با یک نفر چت می کنید، خواهید دید که اطرافیانتان چقدر می توانند قوی و الهام بخش باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: