کد خبر: ۹۱۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
تعداد بازدید: ۵۵۴
اعتیاد به پورن بر اساس عواقبی که ایجاد می کند اعتیادی واقعی است. هر مشکلی برای فردی که آن را تجربه می کند واقعی و قابل توجه است. خواه در کتابچه راهنمای تشخیصی اختلالات و اعتیاد یافت بشود یا نه.

شوهرتان معتاد به پورن است؛ این مطلب را بخوانیدداشتن شوهر معتاد به پورنوگرافی می تواند منجر به چالش های زیادی در رابطه شود. همانند دیگر انواع اعتیاد، وابستگی به پورن بر دیگر جنبه های مهم زندگی اولویت پیدا می کند و علاوه بر این مشکلات اعتیاد شوهر به پورنوگرافی می تواند همسر را به خود مشکوک کند که شاید به اندازه کافی خوب نبوده و در نتیجه بر عزت نفس او تأثیر می گذارد. مقابله با مشکلات ناشی از اعتیاد شوهر به پورن، استرس زا و ناراحت کننده است. غلبه بر اعتیاد شوهر به پورن امکان پذیر است. برای ترک اعتیاد به پورن و محافظت از خود در این فرآیند، مشاوره جنسی می تواند راهگشا باشد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین: قبل از اینکه به اثرات اعتیاد به پورن و نکاتی برای ترک پورن پرداخته شود، بهتر است تعریف مشخصی از اعتیاد به پورن داشته باشید. صحبت در مورد اعتیاد به پورن درباره شرایطی است که فرد احساس کند به حدی به پورنوگرافی وابسته است که آن را بر سایر جنبه های مهم زندگی مانند کار و روابط ترجیح دهد. اعتیاد می‌تواند شدت متفاوتی داشته باشد و زندگی روزمره را به درجات مختلفی تحت تأثیر قرار دهد، اما یکی از مؤلفه‌های اصلی شوهر معتاد به پورنوگرافی عدم توانایی مقاومت در برابر اصرار برای دیدن و ترک آن است.

اگرچه اعتیاد به پورن به طور رسمی در APA به رسمیت شناخته نشده است می توان استدلال کرد که اعتیاد به پورن بر اساس عواقبی که ایجاد می کند اعتیادی واقعی است. هر مشکلی برای فردی که آن را تجربه می کند واقعی و قابل توجه است. خواه در کتابچه راهنمای تشخیصی اختلالات و اعتیاد یافت بشود یا نه.  

 
زمانی که همسرتان تماشای پورن را متوقف می‌کند، شما متوجه پریشانی عاطفی و تغییر رفتار وی شوید.

اختلال عملکرد جنسی مانند ناتوانی جنسی یا انزال زودرس
علیرغم آسیب‌هایی مانند قطع رابطه، شغل و ناتوانی‌های جنسی به تماشای پورن ادامه دهد.
زمانی که تماشای پورنوگرافی بر روی روابط زناشویی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال: ممکن است نعوظ در یک ارتباط نرمال زناشویی به سختی صورت پذیرد یا از لحاظ عاطفی قطع رابطه انجام شود یا بیش از اندازه منفعل یا پرخاشگرانه عمل کند.

  

اعتیاد به پورن یک خطر برای ازدواج و خانواده است که می تواند تأثیرات عمیق و مخربی بر زندگی افرادی که در اطراف فرد مبتلا به اعتیاد قرار دارند، داشته باشد. فرد مبتلا تنها کسی نیست که تحت تأثیر اعتیاد خود به پورنوگرافی قرار می گیرد. همسر و فرزندان نیز می‌توانند به شدت آسیب ببینند و اغلب درمان طولانی ‌مدت برای بهبودی کل خانواده ضروری است.اعتیاد به پورن اگرچه به عنوان یک اختلال رسمی شناخته نمی شود، داشتن یک همسر معتاد به پورن به دلیل عواقب واقعی که به دنبال دارد، قطعا اثرات پایداری بر کل سیستم خانواده خواهد داشت.
 

1-شوهر معتاد به پورنوگرافی: فرد و خانواده

به دلیل اعتیاد به پورن، احتمالاً شوهر وابستگی خود به پورن را در مقایسه با سایر مسئولیت ها اولویت می دهد، زندگی خانوادگی در نتیجه تغییر ترجیحات اولیه نابه جا آسیب می بیند. می تواند منجر به از دست دادن علاقه به گذراندن وقت با خانواده، کناره گیری و فاصله گرفتن عاطفی از همسر و فرزندان شود. شماری دیگر از اثرات پورن بر خانواده به شرح زیر است.

    خیانت،تخریب اعتماد بین زوجین
    اعتقاد به این که هرزگی یک هنجار
    دوری عاطفی از زن و فرزند
    عدم تمایل جنسی به همسر
    میل به پورن گرافیکی
    بدبینی نسبت به عشق و محبت

2- اثرات بر همسر
همسر یک معتاد به پورن آسیب روانی شدیدی را تجربه خواهد کرد. چرا که دائما خود را با زنانی که در فیلم های پورن به تصویر کشیده می شوند مقایسه می کند و در نتیجه اعتماد به نفس پایینی پیدا می کند. در یک نظرسنجی از همسران معتادان جنسی شناسایی شده ۷۰ درصد از زنان معیارهای اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را داشتند. وضعیتی که با احساس ناتوانی، افکار و خاطرات تهاجمی و اجتناب از محرک های مرتبط با تروما تجسم می یابد. در این مورد اعتیاد شوهر به پورن منجر به بروز اختلال خواهد بود.

متأسفانه بسیاری از همسران خود را مقصر دانسته و به خاطر اتفاق افتادن یا عدم توقف این اعتیاد، سرزنش می کنند. در نتیجه احساس گناه، شرمساری و ناامیدی را با درجات بالایی تجربه می کنند و همین امر معضلات سلامت روان را فراهم کرده و خود به یک مشکل تازه بدل می شود. در نهایت همسر می تواند احساس ناکامی کرده و اعتماد خود برای غلبه بر اعتیاد به پورن شوهر را از دست بدهد و احساس طرد شدن می کند. در نهایت منجر به بروز احساس تحقیر و خاتمه ازدواج می شود. اگر شوهر به پورن معتاد باشد همسر او احساساتی از قبیل: طرد شدن، خیانت دیدن، افسردگی، احساس رها شدگی، انزوا، حقارت، تنهایی، خشم را تجربه می کنند.
 

3- اثرات بر کودکان حاضر در خانواده

هر مشکلی که والدین تجربه کنند مطمئناً بر فرزندان تأثیر می گذارد زیرا آن ها حساس ترین اعضای خانواده هستند. در حالی که والدین بر روی یافتن چگونگی ترک اعتیاد به پورنوگرافی متمرکز هستند کودکان به دلیل بی توجهی ها و عدم علاقه والدین به رسیدگی مسائل، احساس تنهایی، انزوا یا رها شدن می کنند. علاوه بر این، دیدگاه آن ها در مورد عشق، روابط عاشقانه و رفتارهای جنسی می تواند در نتیجه اعتیاد شدید والدین تحریف شود و بر آینده روابط آن ها تاثیر می گذارد.

4- اثرات اعتیاد به پورن بر نوجوانان

تحقیقات نشان داده است نوجوانانی که ناخواسته و بدون آگاهی کافی در معرض پورنوگرافی چه به تنهایی و چه به واسطه والدین معتاد به پورن قرار می‌گیرند، به احتمال زیاد به فحشا کشیده می شوند و با احتمال بیشتری الکل یا مواد دیگر را در طول روابط جنسی مصرف می‌کنند. این امر خطر ابتلا به اعتیاد به مواد یا به خطر افتادن وضعیت سلامت روان آن ها را افزایش می دهد. نوجوانان معتاد به پورنوگرافی مواردی از جمله افسردگی، اضطراب اجتماعی، اختلال در نعوظ، تصویر منفی از خود، مشکلات تمرکز و کمبود انگیزه را تجربه خواهند کرد.   

پایان دادن به اعتیاد شوهر به پورن کار کوچکی نیست. شما حق دارید بر این امر اگاهی پیدا کنید که آیا کمک به ترک اعتیاد شوهر به پورن توسط همسر امکان پذیر است یا خیر که بتوانید برای رابطه خود تصمیم درستی بگیرید. برای رهایی از اعتیاد به پورن، مانند هر مورد دیگری، ابتدا خود فرد باید بخواهد که تغییر کند. وقتی میل و عزم جدی به دگرگونی وجود داشته باشد،  تلاش های شما نتیجه بخش خواهد بود.

در این صورت راه هایی وجود دارد که می توانید از آن ها برای غلبه بر اعتیاد به پورن شوهر استفاده کنید. اگر مصمم هستید که با اعتیاد شوهر به پورن مبارزه کنید احتمالاً به دلیل اراده قوی خود موفق خواهید شد. چند نکته ضروری وجود دارد که به شما کمک می کند به طور موثر با اعتیاد همسر به پورن مقابله کنید.
 

1- به یک ماراتن بیندیشید

وقتی با اعتیاد شوهر به پورن سروکار دارید، به یاد داشته باشید که آن را به عنوان یک مسابقه ماراتن در نظر بگیرید، نه یک دوی سرعت. این طرز فکر شانس موفقیت درمان اعتیاد به پورن و بقای رابطه شما را افزایش می دهد. همچنین به شما یادآوری می کند که باید به فکر خود نیز باشید.  بدن به تروما با آدرنالین و اضطراب پاسخ می دهد. داشتن خواب کافی، خوردن غذاهای سالم، ورزش، مدیتیشن و توجه به سیگنال های بدن برای رسیدگی به آن مهم است.
 

2- بهبودی شوهر به عهده خود اوست

فراموش نکنید که اعتیاد شوهر تقصیر شما نیست. همچنین، حل آن هم بر عهده شما نیست. وقتی شوهر به پورن معتاد است اولین مساله این است که به خود بگویید او مسئول درمان اعتیاد خود می باشد و شما فقط می توانید در این مسیر پرچالش همسفر و همراه باشید و راه بهبودی را با او طی کنید نه به جای او. بهترین راه برای ترک اعتیاد به پورن، یافتن کمک حرفه ای و مناسب است که اثربخشی کافی داشته باشد. وقتی علائم اعتیاد به پورن را تشخیص دادید به دنبال کمک برای همسر و خود باشید.

یکی از عواملی که می تواند به شوهر برای درمان انگیزه بدهد، اگاهی از صدمه و آسیبی است که به خانواده وارد می شود. آنچه را که در حال گذراندن آن هستید با او در میان بگذارید تا بتواند قدرت بهبودی از اعتیاد به پورن را پیدا کند.
 

3- درخواست حمایت کنید

مسیر درمان اعتیاد به پورن می‌تواند انزوا ایجاد کند. به دلیل احساس شرم، گناه و خجالت، معمولا افراد ترجیح می دهند از مردم دوری کنند و به تنهایی با این تجربه کنار بیایند. با این حال احساسات به مکانی امن برای ابراز و تخلیه نیاز دارند. اگر کنار دوستان و خانواده نیستید، برای غلبه بر اعتیاد شوهر به پورن گروه‌های حمایتی برای خود ایجاد کنید یا به آن هایی که وجود دارد بپیوندید. پذیرش بازیابی فرآیندی سخت خواهد بود. درمان اعتیاد شوهر به پورن زمان و انرژی زیادی می طلبد. ترک اعتیاد به پورن به معنای شرکت مداوم در جلسات متعدد است و به حمایت و پشتیبانی عاطفی افراد نزدیک نیاز دارد. درخواست کمک را فراموش نکنید.
 

4- انتظار شکست را داشته باشید
پیشرفت در مسیر ترک اعتیاد یک خط مستقیم نخواهد بود. مثل هر آدم معتاد دیگری، شوهر شما پس از مدتی کم و بیش ناکامی هایی خواهد داشت و بازگشت به رفتار سابق را نشان خواهد داد. آن ها را پیش بینی کنید تا به لحاظ روانی آمادگی روبرو شدن با شکست درمان را داشته باشید و بتوانید در صورت وقوع به حمایت از او و خود ادامه دهید.
5- مشاوره زوجین را امتحان کنید

زوج درمانی زمینه ای برای به اشتراک گذاشتن احساسات و بهبود ارتباطات و صمیمیت فراهم می کند. فشاری که اعتیاد به رابطه شما وارد می کند طاقت فرسا است. اگر هر دو روی آن کار کنید، قابل ترمیم خواهد بود. محدودیت های خود را تعریف کرده و با مشاوره خانواده به اشتراک بگذارید و راهنمایی بخواهید.
 

6- سرگرمی های جدید

سرگرم فعالیت های جدید شدن، به خلاص شدن از شر محرک هایی که به تماشای پورن منتهی می شود کمک می کند. اگر زندگی تماماً صرف انجام مسئولیت ها و رفع مشکلات باشد، پورن به عنوان یک محرک لذت بخش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. فعالیت هایی داشته باشید که شادی و سرگرمی را در زندگی شما به ارمغان می آورد. در آن صورت دیگر نیازی به پورن برای پر کردن این شکاف نخواهد بود. توجه کنید که چه چیزی شوهر را وادار می کند به سمت پورن برود؟ چه زمانی می تواند راحت تر در برابر آن مقاومت کند؟ به خلاص شدن از شر محرک ها کمک کنید و راه های سالم تری برای مقابله با مشکلات ایجاد کنید.   

اعتیاد شوهر به پورن موضوعی است که کل خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.  می تواند منجر به مشکلات زناشویی و خراب کردن روابط شود. اما اگر به جوانب اثرگذاری و شیوه درمان آگاهی داشته باشید بهتر می توانید از پس مشکلات پیش آمده بربیایید. شما حق دارید احساس ناراحتی کنید و تمام احساسات شما به دلیل اعتیاد شوهر به پورن مهم و معتبر هستند.

فکر نکنید که در این مسیر تنها هستید چرا که هزاران زن مانند شما وجود دارند که پس از پشت سر گذاشتن راه حل های موجود به زندگی عادی خود بازگشته اند و اگر بعد از تمام تلاش ها نتیجه دلخواه را نگرفتید این شما هستید که حق انتخاب برای امتحان کردن راه های دیگر از جمله طلاق را خواهید داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: