کد خبر: ۹۱۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
تعداد بازدید: ۶۳۰
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال سی.ان.ان مبنی بر این‌که آیا در مذاکرات در ازای خروج نام سپاه از فهرست تروریستی تضمینی از ایران خواسته شده که پامپئو و برایان هوک مصون از انتقام سخت در پی ترور شهید سلیمانی باشند؟ گفت: اصل اساسی بعد از ترور بزدلانه سردار رشید ایران و اسلام سپهبد سلیمانی در سیاست خارجی شکل گرفت که مسببان، عاملان و مشاوران در این عمل بزدلانه بی کیفر نخواهند ماند و این یک اصل اصلی در سیاست خارجی ایران است که این افراد باید به پیشگاه عدالت آورده شوند.

سی ان ان: آیا ایران در قبال خروج سپاه از لیست FTO، لیست عاملان ترور سردار سلیمانی را کنار میگذارد؟ / سخنگوی وزارت خارجه: اصل اساسی ایران این است که مسببین، آمرین، عاملین و مشاورین ترور سردار سلیمانی بی کیفر نخواهند ماندبه گزارش خبرداغ ، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤال سی.ان.ان مبنی بر این‌که آیا ایران در قبال خروج سپاه از لیست FTO ، لیست عاملان ترور سردار سلیمانی را کنار میگذارد؟ گفت: اصل اساسی بعد از ترور بزدلانه سردار رشید ایران و اسلام سپهبد سلیمانی در سیاست خارجی شکل گرفت که مسببان، عاملان و مشاوران در این عمل بزدلانه بی کیفر نخواهند ماند و این یک اصل اصلی در سیاست خارجی ایران است که این افراد باید به پیشگاه عدالت آورده شوند.

خطیب‌زاده همچنین در پاسخ به سؤالی درباره این‌که بعد از ۲۰۲۳ طرفین به برجام متعهد باشند؟ بیان کرد: آنچه در وین در حال گفت‌وگو است با رعایت تمامی مفاد برجام است و قرار نیست در برجام هیچ تغییری انجام شود و دو سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ چارچوب و معیار سنجه و حرکت در گفت‌وگوها در وین بوده از جمله تایم لاین‌هایی که اشاره شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: