کد خبر: ۹۱۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
تعداد بازدید: ۴۹۴
نماینده شیراز در مجلس در مخالفت با دوفوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی گفت: مخالفت من بر این اساس است که اگر در موضوعی قانون داریم دیگر قانونی تصویب نکنیم.

مخالفت با دوفوریت طرح شفافیت قوای سه‌گانه/ اگر در موضوعی قانون داریم دیگر قانونی تصویب نکنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در مخالفت با دوفوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها اظهار داشت: بنده به عنوان مخالف طرح دوفوریت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها  ثبت نام کرده ام، به عنوان نماینده ای که تمامی آرا بنده همه به صورت شفاف موجود است. 

وی افزود: افزون بر آرا ما لیست هزینه های تبلیغاتی را در زمان انتخابات شفاف کردیم و با شفافیت هم موافقیم، اما مخالفت من بر این اساس است که در پیامی که رهبر انقلاب به مجلس داشتند، تاکید داشتند مجلس به سراغ تنقیح و تذهیب قوانین برود؛ یعنی اگر در موضوعی قانون داریم دیگر قانونی تصویب نکنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان خاطر نشان کرد: من شما نمایندگان را به دو قانون موجود ارجاع می دهم؛ نخست «قانون ارتقا و سلامت نظام اداری و مقابله با فساد ماده(3)» و دوم «قانون دسترسی آزاد به اطلاعات» مصوب سال 1388 که ابلاغ هم شده است.

نجابت ادامه داد: در ماده 3 قانون ارتقا و سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، اشخاص مشمول این قانون عبارتند از الف افراد مذکور در مواد 1 تا 5 قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل کلیه مقامات در سطوح مختلف می شود، ب: واحد های زیر نظر مقام معظم رهبری اعم از نظامی و غیر نظامی و تولیت آستان های مقدس با موافقت ایشان که در این قانون این بند وجود ندارد، ج: شوراهای اسلامی شهر و روستا و موسسات خصوصی حرفه ای عهده دار ماموریت عمومی و د: کلیه اشخاص حقیق و حقوقی غیر دولتی.

وی تصریح کرد: در ماده 3 این قانون مواردی است که صراحتاً اعلام می کند باید کلیه قوانین و مقررات اعم از تصویب نامه ها، دستورالعمل ها، بخش نامه ها و زمانبندی انجام کارها و ماموریت ها، استانداردها و همچنین مراحل اخذ مجوز ها، تسهیلات اعطایی و... شفاف و در دیدارگاه های الکترونیک به اطلاع عموم برسد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: