کد خبر: ۹۱۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید: ۳۲۲
رئیس مجلس گفت: مجلس معتقد است که در بررسی برنامه هفتم باید به جای یکسری احکام کلی، یک برنامه عملیاتی را به تصویب برسانیم.

قالیباف: مجلس به دنبال تصویب برنامه عملیاتی در برنامه هفتم استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه 28 فروردین ماه 1401) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز میلاد باسعادت امام حسن(ع) گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام با ایشان مجموعه‌ای از تذکرهای اخلاقی عمیق و توصیه‌های کاری دقیقی بود که راه عبور از مسیر پرپیچ و خم کارآمدی نظام را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد.

رئیس مجلس اظهار داشت: در نظر داشتن رضای الهی در کارها، پرهیز از رفتارهای نمایشی، دوری از غرور و انفعال و مغتنم شمردن فرصت مسئولیت، تکلیفی برای عموم مسئولان کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نمایندگان محترم مجلس این رهنمودها را‌‌‌‌‌‌‌‌ باید به طور ویژه نصب‌العین قرار دهند؛ چراکه در بسیاری از مناطق کشور نمایندگان در نظر مردم نزدیک‌ترین نمونه از مسئولان کشوری هستند و کار درست و غلط یک نماینده نقش مؤثر در اعتماد مردم به کلیت نظام خواهد داشت.

قالیباف خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه کاری مهمی نیز در این دیدار داشتند که بخش‌هایی که مربوط به مجلس است، حتما مورد توجه همه نمایندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس اظهار داشت: با توجه به اهمیت زیاد برنامه هفتم توسعه، ضروری است توضیح داده شود که مجلس یازدهم معتقد است با تعیین پیشران‌های اصلی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باید مدل برنامه‌نویسی برنامه هفتم متحول شود تا به جای کلی‌گویی و تصویب مجموعه‌ای از احکام آرمانی غیرقابل دستیابی، برنامه‌ای عملیاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب کنیم که همه ظرفیت‌های کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ بر اولویت‌های مشخص، هماهنگ و هم‌افزا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: