کد خبر: ۹۱۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
تعداد بازدید: ۳۷۲
کاپیتان پرسپولیس در یکی از جذاب‌ترین بردهای چند دهه اخیر این تیم در دربی، مدعی است که آنها قادر بودند به نتیجه‌ای تاریخی‌تر در آن بازی نیز دست یابند.

بنگر: ۴ گل به استقلال اندازه قهرمانی ارزش داشتبه گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه: ۶ سال پیش و در ۲۷ فروردین ماه پرسپولیس در دیداری جذاب و پرگل موفق شد استقلال را با نتیجه ۴-۲ شکست دهد. محسن بنگر کاپیتان پرسپولیس در آن دیدار صحبت‌های جالبی درباره آن بازی مطرح می‌کند.

امروز در ششمین سالروز آن نتیجه محسن بنگر درباره اتفاقات آن بازی و برد ارزشمندی که پرسپولیس کسب کرده به صحبت پرداخته است.

مدافع شمالی پرسپولیس که این روزها به عنوان مربی کار را در شهرداری نوشهر دنبال می‌کند درباره آن بازی می‌گوید: یک برد فوق العاده. تنها نتیجه‌ای که می‌شد هواداران را به بالاترین لذت فوتبالی در دربی رساند. شخصا تا هفته‌ها با آن برد و نتیجه‌اش عشق می‌کردم و روی ابرها بودم. خب در دربی کمتر کسی انتظار شکل گیری چنین نتایجی را دارد. ۴ گل زدن در دربی نتیجه‌ای نیست که بشود آن را پیش‌بینی کرد و ما این اتفاق را در تاریخ ثبت کردیم.

بنگر درباره اینکه آیا چنین روحیه‌ای در بازیکنان تیم برای کسب یک برد قاطع می‌دید، گفت: ما تیم فوق العاده‌ای داشتیم. قبل از بازی هم مصاحبه‌ای داشتیم و گفتم که بگذارید آنها هر چه می‌خواهند بگویند، ستاره‌های ما و خصوصا جوانان ما می‌دانند در زمین چه کنند. مهدی طارمی آن دوره واقعا غیرقابل مهار بود. البته بگذریم که الان دیگر از غیرقابل مهار هم گذشته و به او افتخار می‌کنم. در تک تک پست‌ها بازیکنان خوبی داشتیم که مثل یک بمب ساعتی کار می‌کردند و کافی بود آقای برانکو از آنها چیزی بخواهد و ساعتی دیگر به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

کاپیتان پرسپولیس درباره موقعیت‌هایی که در این بازی از دست دادند نیز می‌گوید: نیمه اول می‌توانستیم سه گله راهی رختکن شویم. خوش شانس بودند که پنالتی مهدی طارمی گل نشد. آن پنالتی باعث شد تا کمی روحیه بگیرند. اما مهدی در همان نیمه دوم کار را بار دیگر تمام کرد. هر لحظه که می‌خواستیم می‌توانستیم به گل برسیم و شاید این مساله که در دربی این تعداد گل به ثمر نمی‌رسد باعث شد تا موقعیت‌های زیادی را از دست بدهیم. مهرداد کفشگری هم حتی موقعیت گل داشت و بدشانس بود.

بنگر درباره درگیری‌هایی که در این بازی شکل گرفت هم گفت: خب دریافت گل در دربی فشار زیادی وارد می‌کند. هر کس مجاز است شادی گلی که در ذهن دارد را اجرا کند و اینکه آیا آن شادی گل غیرقانونی یا توهین بوده و هر چیزی را کمیته مسابقات است که تصمیم می‌گیرد. اما دوستان در تیم مقابل وقتی ۴ گل مقابل هواداران خود دریافت کردند، از حالت جنبه خارج شدند و به شکلی به دنبال این بودند تا غیرت خودشان را به هواداران نشان دهند. این نتیجه هم تمام شد و به خاطره‌ها پیوست و امیدوارم خیلی زود نسل جدیدی از پرسپولیس نتیجه بهتری را به ثبت برساند.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درباره اینکه در پایان آن فصل نتوانستند به قهرمانی برسند نیز اینطور واکنش نشان می‌دهد: همه می‌گویند آن فصل بهترین نمایش تاکتیکی از حیث بازی تهاجمی پرسپولیس بود. واقعا حیف شد که پرسپولیس به قهرمانی نرسید و بالاترین استحقاق را برای این موفقیت داشت. با این حال خوشحالم که هواداران آن فصل را با این خاطره بزرگ و شیرین و زدن چهار گل به استقلال به خاطر می‌آورند و برای خیلی از آنها این برد کمتر از قهرمانی نبوده است.

بنگر درباره شانس پرسپولیس برای تصاحب قهرمانی در این فصل می‌گوید: شرایط فوق العاده سخت است. استقلال بدون شکست تا به اینجا آمده است و شش امتیاز هم فاصله دارد. مسلما پرسپولیس شانس قهرمانی دارد اما این موضوع نیازمند این است که آنها فارغ از نتایج حریف به تلاش خود ادامه دهند. شش برد پیاپی و امیدواری تا لحظه آخر شاید یک اتفاق خارق العاده را شکل دهد. پرسپولیس همیشه توانسته کارهای بزرگی را به سرانجام برساند. اینبار هم شاید این اتفاق در دست خودش نباشد اما می‌توانند تلاش خود را بکنند و امیدوار به آینده باشند. استقلال با رقبای سرسختی بازی دارد و مسلما امتیاز از دست خواهد داد و این پرسپولیس است که باید با بالاترین خساست به دنبال امتیازات باقی مانده باشد. استرس استقلال در بازی‌های باقیمانده بیشتر است و پرسپولیس با انرژی، تمرکز و انگیزه بالا قادر خواهد بود شرایط را تا پایان دنبال کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: