کد خبر: ۹۱۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۴۰۱
رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی از همه دستگاه‌ها خواست برای تامین سلامت مردم به کمک این فدراسیون بیایند تا هزینه های درمان در کشور کاهش پیدا کند.

نسخه درمان بیماری‌های مردم در داورخانه‌ها نیست!به گزارش خبرداغ به نقل ازخبرآنلاین،  افشین ملایی که در مجمع انتخابات ریاست هیات همگانی یزد صحبت می کرد با اشاره به اقداماتی که این فدراسیون در سال ۱۴۰۰ انجام داده است، ابراز امیدواری کرد با حمایت وزارت ورزش و کمک نهادها و سازمان های مختلف در سال جدید قدم های بزرگی برای تامین سلامت مردم ایران برداشته شود.

ملایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که در کلام و پیام های مسئولان نباید ناامیدی وجود داشته باشد خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول ورزش همگانی و کسی که در بطن توسعه ورزش همگانی است و سابقه فعالیت در ورزش قهرمانی را هم دارد از همه مسئولان و نهادها و وزارتخانه ها درخواست می کنم برای تامین سلامت مردم و رفع کم تحرکی در کشور به کمک فدراسیون ورزشهای همگانی بیایند.

وی با بیان این که باید بپذیریم سلامت مردم و آمار ورزش کردن آنها در شرایط خوبی قرار ندارد ادامه داد: آماری که از میزان ابتلای مردم به بیماری های غیرواگیر خصوصا دیابت منتشر شده است نشان می دهد برخی از این بیماری ها افسارگسیخته شده اند و عزیزان پرتعدادی را از خانواده ایرانیان به کام مرگ می کشانند.

افشین ملایی تاکید کرد: با وجود این که زیرساخت های خوبی در کشور وجود دارد اما چالش اصلی این است که باید نگاه ها به ورزش همگانی و ارزش این حوزه تغییر کند. ارزش یک مربی در حوزه ورزش قهرمانی بیشتر از ارزش یک مربی در حوزه ورزش همگانی است. این نگاه باید تغییر کند و بازبینی های اساسی باید صورت بگیرد. این وضعیت باید برعکس یا حداقل متعادل شود و ارزش یک مربی همگانی برابر با مربی فعال در ورزش قهرمانی شود.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با انتقاد از توجه بیش از اندازه مسئولان به ویژه صداوسیما به ورزش های قهرمانی گفت: اگر می خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید ورزش همگانی در اولویت مسئولان و رسانه ها قرار گیرد. متاسفانه در سالهای گذشته بیشترین توجه و بیشترین بودجه در اختیار ورزش قهرمانی قرار گرفته است که این نگاه و این توجه باید برعکس یا متعادل شود چون مخاطبین این فدراسیون همه ایرانیان میباشند.

ملایی با تاکید بر این که نسبت به سالهای گذشته گرایش مردم به ورزش کم شده و مردم از ورزش کردن دور شده اند گفت: اصلی ترین سوال ما از همه مسئولان و تصمیم گیرندگان این است که چرا مردم از ورزش دور شده اند؟ چرا مردم برای سلامت خودشان هم که شده ورزش نمی کنند و گرایشی به این سمت ندارند؟

وی ادامه داد: متاسفانه ورزش قهرمانی ۹۰ درصد توجهات و بودجه ورزش را به خود اختصاص داده و صداوسیما و رسانه ها هم اتفاقات این حوزه را در بوق و کرنا می کنند در حالی که ورزش همگانی که با سلامت مردم سروکار دارد، تنها مانده است. ما دشمن ورزش قهرمانی نیستیم اما آنجا که پای سلامت مردم در میان باشد همه باید احساس مسئولیت کنند.

ملایی ادامه داد: اگر الان هشدارهای لازم را می دهیم دلیلش این است که آمار ابتلا به بیماریهای غیرواگیر و مرگ و میر ناشی از این بیماری ها که سرمنشا آن کم تحرکی و چاقی است رو به افزایش گذاشته و زنگ خطر را برای سالهای آینده به صدا درآورده است.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی ادامه داد: پرسش اساسی این که است که چطور فدراسیون ورزشهای همگانی که مسئول تامین سلامت حدود ۸۵ میلیون ایرانی است باید سالانه ۵ میلیارد تومان بودجه داشته باشد اما یک باشگاه ورزش قهرمانی سالانه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد؟ آیا این عدالت است؟ آیا با این شرایط فدراسیون همگانی به تنهایی می تواند سلامت مردم ایران را تامین کند؟ سلامت مردم باید دغدغه نظام جمهوری اسلامی باشد.

ملایی با بیان این که در اجرای این مسئولیت خطیر احساس تنهایی می کند خاطرنشان کرد: بسیار امید داشتم که در دولت آقای رئیسی به ورزش همگانی توجه شود و رویکرد گذشته تغییر کند اما تاکنون هیچ تغییری در روند گذشته صورت نگرفته است و ورزش همگانی همچنان جزو فدراسیون های درجه دو و سه است.

وی با اشاره به افزایش آمار کم تحرکی و چاقی در میان دانش آموزان، کودکان و بانوان هشدار لازم را به مسئولان داد و با به صدا درآوردن یک زنگ خطر بزرگ گفت: براساس پایش هایی که صورت گرفته است ۶۴ درصد کم تحرکی و چاقی بانوان ایران در سال ۱۴۰۵ با توجه به روند اینده پژوهی به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید که این یک فاجعه ملی خواهد بود. در این شرایط چطور انتظار دارند که یک فدراسیون با ۵ میلیارد تومان هزینه به تنهایی از این فاجعه جلوگیری کند.

افشین ملایی با بیان این که سبک زندگی مردم باید تغییر کند، از مسئولان وزارت ورزش، شهرداری ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همه بخش های مختلف درخواست کرد به کمک فدراسیون ورزشهای همگانی بیایند تا با یک هم افزایی ملی قدم های بزرگی برای تامین سلامت مردم برداشته شود.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با تاکید بر این که این فدراسیون با اجرای طرح های ملی مختلف اجازه نداد کم تحرکی در دوران کرونا بیش از اندازه گسترش پیدا کند گفت: تا زمانی که یک موضوع در سطح اول کشور به اولویت تبدیل نشود، تلاش های ما نمی تواند به نتیجه مورد نظر برسد.

افشین ملایی با اشاره به بودجه ای که مجلس برای ورزش همگانی در نظر گرفته است گفت: اگر دغدغه همه مسئولان از جمله نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تامین سلامت مردم و کاهش هزینه های درمان باشد متوجه خواهند شد که باید بیشتر از این به ورزش همگانی توجه کنند. با این وضعیت فدراسیون ورزشهای همگانی به تنهایی نمی تواند قدم های بزرگی بردارد. همه باید به کمک بیایند و به سهم خودشان برای تامین سلامت مردم قدم بردارند.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی در پایان تاکید کرد: با همه محدودیت هایی که وجود دارد امسال را پرقدرت تر از قبل به پیش خواهیم رفت و ۱۲ طرح ملی مهم و تاثیرگذار را در حوزه ورزش همگانی اجرا می کنیم و تلاش خواهیم کرد به سهم خودمان و به اندازه قدرت و توانمان برای سلامت مردم قدم برداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: