کد خبر: ۹۱۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۳۸
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: دیگر حتی تیم‌های عربی هم اینطوری وقت تلف نمی کنند. بازی الهلال و الریان هم شب گذشته برگزار شد. با اینکه الریان در نتیجه جلوتر بود ندیدم یک نفر از بازیکنان این تیم بی جهت پایش را بگیرد.

خیری: قهرمانی با اقتدار ممکن می شود نه فرصت سوزی!/ دوران اتلاف وقت به سر رسیدبه گزارش خبرداغ ، شاهین خیری در گفتگو با ایلنا در خصوص شکست استقلال مقابل نساجی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی خوبی از استقلال ندیدم. مخصوصاً که در نیمه اول نیمه خوبی نداشتیم. بازی نامنظمی داشتیم و اشتیاقی برای پیروزی وجود نداشت. ترکیب استقلال طوری چیده شده بود که ترجیحاً در نیمه اول گل دریافت نکند. مهاجم تخصصی مانند رودی ژستد،  ارسلان مطهری و آرمان رمضانی به معنای واقعی در زمین مسابقه نداشتیم. چرا که یامگا و حسین زاده مهاجم تخصصی محسوب نمی‌شوند. استقلال روز بدی را سپری کرد. این صحبت‌ها را به خاطر شکست استقلال مطرح نمی‌کنم. حتی اگر در ضربات پنالتی برنده هم می‌شدیم همین صحبت‌ها را مطرح می کردم.

وی افزود: در نیمه دوم با تعویض‌هایی که صورت گرفت روند تیم تغییر کرد و به اصطلاح تیم جان گرفت؛ اما به نظرم استقلال توانایی ارائه بازی بهتری را هم داشت. واقعیت استقلال کمی سردرگم بود اما در نیمه دوم کمی وضعیتش بهتر شد. طبق معمول تیم موقعیت سوزی کرد. هر چند تعداد موقعیت‌ها زیاد نبود؛ منتهی همان‌ها را از دست دادیم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: علیرضا حقیقی برعکس روزهای دیگر، عملکرد خوبی مقابل استقلال داشت و چندین موقعیت استقلال را دریافت کرد. وقتی بازی به ضربات پنالتی می رود نمیتوان پیش بینی کرد چه کسی برنده یا بازنده است. هر تیمی ممکن است در پنالتی و بر اثر اشتباه بازنده باشد. متاسفانه این اشتباه نصیب استقلال شد. با دیدن مسابقه حدس می‌زدم در پنالتی استقلال به مشکل می خورد و بازی را از دست می‌دهد.

خیری با اشاره به تغییرات ترکیب استقلال مقابل نساجی، عنوان کرد: اگر فرهاد مجیدی مانند بازی لیگ با  ترکیب اصلی‌اش بازی را شروع می‌کرد قطعاً روند کار برای استقلال بهتر پیش می‌رفت. صالح حردانی و دیگر بازیکنان تعویضی که به زمین مسابقه آمدند بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. حردانی بازیکن خوب و شایسته‌ای است. در فوتبال هر تیمی تلرانس دارد. تیم‌هایی که نتایج بهتری می‌گیرند دامنه تلرانس کمتری دارند. برای استقلال خوب نیست که یک بازی 90 باشد یک بازی 20. تیمی که می خواهد قهرمان شود چه در روز باخت چه در روز پیروزی باید تلرانس کمی داشته باشد. در بدترین موقعیت استقلال باید 60 درصد تلرانس داشته باشد. با ارفاق 50. استقلال مقابل نساجی 20 بود.

وی درباره حذف استقلال از جام حذفی تصریح کرد: واقعاً حیف شد. این تیم شایسته قهرمانی در جام حذفی هم بود. چه اشکال دارد تیم قوی در دو جام قهرمان شود. البته خیلی مانده که تیم‌های لیگ برتری ایران به شرایط حرفه‌ای‌گری تیم‌های درجه 2 اروپا برسند. حرفه ای گری در فدراسیون، باشگاه و بازیکنان باید دیده شود. در این بازی ما از سوی بازیکنان نساجی چقدر اتلاف وقت دیدیم. چه معنایی دارد که بازیکنان چند مرتبه خود را روی زمین می‌انداختند و با برانکارد بیرون می‌رفتند دوباره در زمین حاضر می‌شدند. در فوتبال اروپا به ندرت برانکارد وارد زمین می‌شود آن هم زمانی است که بازیکن مورد نظر نیاز به تعویض داشته باشد. این اتفاق فقط برای اکبر صادقی افتاد وتنها بازیکنی بود که واقعاً مشخص بود مصدوم است و نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد.

پیشکسوت استقلال درباره اتلاف وقت بازیکنان نساجی ادامه داد: دیگر حتی تیم‌های عربی هم اینطوری وقت تلف نمی کنند. بازی الهلال و الریان هم شب گذشته برگزار شد. با اینکه الریان در نتیجه جلوتر بود ندیدم یک نفر از بازیکنان این تیم بی جهت پایش را بگیرد و شاهد بازی مردانه بودیم. این روش بازی در کل دنیا منسوخ شده است. به نظرم فیفا برای مقابله با این روش باید شیوه ای در نظر بگیرد. مثلا بازیکنی که مصدوم و با برانکارد به بیرون منتقل شد سه دقیقه حق ورود به زمین را نداشته باشد. ببینیم در فوتبال ایران باز هم اینقدر بازیکنان از زمین خارج می‌شوند؟! امکان ندارد! اگر توپ را به بیرون نزنیم دیگر جوانمردانه نیست! با این روند شرایط فوتبال ایران افت می‌کند.

خیری در پایان گفت: استقلال خوب بازی نکرد اما حقش باخت هم نبود. استقلال در ضربات پنالتی محکوم شد. تیمی که گزینه قهرمانی لیگ برتر است در همان زمان عادی مسابقه باید دنبال برد حریف باشد. و اجازه ندهد به اما و اگر برسد. قهرمانی با اقتدار ممکن پذیر است و نباید فرصت سوزی کرد. امیدوارم این اتفاق بد درس عبرتی شده باشد تا در لیگ برتر استقلال نتایج خوبش را ادامه بدهد. امیدوارم در جام حذفی هر تیمی که شایسته قهرمانی است جام را بالای سر ببرد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: