کد خبر: ۹۱۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
تعداد بازدید: ۳۰۹
نخست وزیر پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، تحریم‌های بی‌سابقه کنونی غرب علیه روسیه منجر به فروپاشی بیشتر تمام نهادهای بین‌المللی خواهد شد.

مدودف: تحریم‌های بی‌سابقه علیه روسیه موجب فروپاشی نهادهای بین‌المللی می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر پیشین و معاون کنونی شورای امنیت روسیه در کانال تلگرام خود نوشت که این تحریم‌های "غیرقانونی" همواره مایه تخریب نظام حقوق بین‌المللی است.

مدودف گفت: اقدامات بی‌سابقه کنونی از نظر وسعت، گستردگی و درجه بدبینی و اعمال نفوذ غیرقانونی باعث فروپاشی بیشتر همه نهادهای بین‌المللی، از جمله مهمترین آنها سازمان ملل و بی‌اعتنایی کامل به هنجارهای حقوق بین‌الملل خواهد شد.

به گفته او، به ویژه پنجشنبه گذشته اتفاق مشابهی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد رخ داد و "مشروعیت آن برای روسیه از دست رفت." مدودف نتیجه گرفت: روابط دیپلماتیک هم به بن‌بست کامل می‌رسد، سطح روابط با شماری از کشورهای کاهش خواهد یافت یا به طور کامل از هم پاشیده می‌شود.

مدودف که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ هم نخست‌وزیر روسیه بود، گفت به تازگی "به دفعات نامحدود" درباره تحریم‌ها صحبت شده است، در حالی که "کشورهای دشمن مدام از آنها علیه روسیه استفاده می‌کنند."

در این خصوص، مدودف به مواردی از تحریم‌ها اشاره کرد. او توضیح داد: تحریم‌ها، تدابیر تنبیهی شورای امنیت سازمان ملل بر اساس ماده ۴۱ منشور این سازمان علیه دولت متخلف است. من به طور ویژه تاکید می‌کنم که هیچ راه دیگری برای به کار گیری آنها وجود ندارد. هر آنچه غیر از آن باشد، با اقدامات متقابل روبرو می‌شود چون به طور بین‌المللی به رسمیت شناخته نمی‌شود. چون آنها تحریم‌هایی در چارچوب حقوق بین‌المللی نیستند.

دیمیتری مدودف گفت: در نتیجه، هر آنچه اخیرا حدود هزاران بار علیه روسیه انجام شده است، نقض مستقیم حقوق فدراسیون روسیه به عنوان یک کشور مستقل توسط کشورها یا اتحادهای آنهاست. بنابراین روسیه اکنون تحت تحریم‌های غیرقانونی تعدادی از کشورها قرار دارد.

به دنبال آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، موجی از تحریم‌های گسترده از سوی غرب علیه کرملین اعمال شده است و شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز روسیه را اخراج کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: