کد خبر: ۹۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
تعداد بازدید: ۳۷۸
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه شیوه فعلی مجلس برای بررسی طرح‌های نمایندگان وقت زیادی را هدر می‌دهد گفت: در حال حاضر در بحث بودجه و رسیدگی به طرح‌ها و لوایح دچار مشکل هستیم.

شیوه فعلی مجلس درباره بررسی طرح‌های نمایندگان وقت زیادی را هدر می‌دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 فروردین) و در موافقت با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های قانونگذاری ابلاغی مقام معظم رهبری باید یک کاری انجام دهیم، شیوه‌ای که الان داریم همه می دانیم که دارای نقص است و ما می‌توانیم از فرصت‌های مجلس بهتر از این استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شیوه فعلی مجلس وقت زیادی از مجلس را هدر می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر در بحث بودجه و رسیدگی به طرح‌ها و لوایح دچار مشکل هستیم و به نظر می‌رسد که این طرح یکی از موضوعاتی است که می‌تواند کمک کند و فرصت مناسبی می‌دهد که مجلس به یک مجلس انقلاب تبدیل شود.

نماینده بم در مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه عضو کمیسیون آیین‌نامه هستم و از جزئیات این طرح خبر دارم می‌گویم که انصافا این طرح از موضوعاتی است که می‌تواند مجلس را چابک کند و فرصت‌های مجلس را به نفع مجلس، جامعه و کشور به کار گیرد. ما می‌توانیم اشکالات آن را اصلاح کنیم.

این نماینده مردم در مجلس با برشمردن ویژگی‌های این طرح تأکید کرد: با اصلاح آیین‌نامه طرح‌ها از پختگی لازم برخوردار خواهند شد به جهت اینکه طرح‌های قبل از اینکه در سامانه قانونگذاری قرار گیرد در سامانه‌ای به نام سامانه جمع‌نویسی قرار می‌گیرند که همگان می‌توانند اعمال نظر کنند.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها، معاونت‌های قوانین، دیوان محاسبات و ... می‌توانند از طریق این سامانه جمع‌نویسی، اظهارنظر کنند و پیشنهادات خود را اعلام کنند. نکته دیگر تعیین ساز و کار از سوی مجلس برای تشخیص قابلیت طرح است که در واقع همان موضوع ماده 75 است که باید یک جایی بررسی صورت گیرد.

عضو کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس مطرح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در مورد این اصلاح آیین‌نامه این است که طرح‌ها دو شوری می‌شوند، طرح‌های دو شوری در شور اول در کمیسیون مورد توجه قرار می‌گیرند و نمایندگان نظر خود را بیان می‌کنند و اگر نظراتشان اعمال نشد، کمیسیون موظف است پیشنهادات نمایندگان را به صحن ارسال و بارگذاری کند. به کلیات این طرح رأی بدهید چرا که به نفع مجلس و جامعه است.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: