کد خبر: ۹۱۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۱۶۶
نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به حجم بالای اخطارها و تذکرات گفت: موضوع حجم بالای اخطارها و تذکرات وقت مجلس را می‌گیرد و برخی تذکرات هیچ کمکی به تصویب قوانین نمی‌کند و باید اخطارها و تذکرات ساماندهی شود.

برخی تذکرات نمایندگان مجلس هیچ کمکی به تصویب قوانین نمی‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، مهرداد گودرزوندچگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 فروردین) مجلس و در موافقت با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس انجام داده بازنگری در موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس است، هم از جهت اینکه فعالیت نمایندگان سنجش‌پذیر باشد و همچنین جلوگیری از فعالیت و تلاش‌های واگرای نمایندگان شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس ادامه داد: نظم و ترتیب در بودجه و ایراداتی که در سال اول داشتیم در آیین‌نامه داخلی به آن پرداخته شده است و جزء جزء آن بررسی شده است.

وی افزود: موضوع بودجه ریزی و شفافیت در اجرایی شدن بحث بودجه‌ریزی مبحثی است که در این طرح به آن پرداخته شده است، هم در کلیات و هم در جزئیات و همچنین بودجه شرکت‌ها که بسیار مهم است و ما خیلی کم در آیین‌نامه به آن می‌پردازیم.

گودرزوند تأکید کرد: از آنجا که دو سوم بودجه کشور به بودجه شرکت‌ها برمی‌گردد، به نظر بنده نیاز بود که به آیین‌نامه دقت بیشتری شود و بازنگری صورت گیرد. موضوع بودجه مناطق آزاد که به آن زیاد پرداخته نشده بود ولی در آیین‌نامه به آن دقت شده است، ردیف‌ها و جداولی که در آیین‌نامه به آن پرداخته شده بسیار می‌تواند به شفاف شدن بودجه کمک کند.

وی با تأکید بر موضوع کمیسیون محوری آیین‌نامه مطرح کرد: اینکه نمایندگان به سمت کار تخصصی بروند، بسیار مهم است. وقتی کار بر اساس کمیسیون باشد پخته می‌شود و این موضوع از نکات مثبت و مهم این آیین‌نامه است، هر جایی که کمیسیون های تخصصی وارد شدند و اظهارنظرهای تخصصی انجام دادند، کار درست انجام شده است.

گودرزوند چگینی افزود: الان فرصت واگرایی در مجلس نیست، فرصت این نیست که بخواهیم نظر جمعی بدهیم. مجلسی موفق است که کمیسیون‌های تخصصی آن بتوانند به صورت شفاف و تخصصی عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به حجم بالای اخطارها و تذکرات تأکید کرد: موضوع حجم بالای اخطارها و تذکرات وقت مجلس را می‌گیرد و برخی تذکرات هیچ کمکی به تصویب قوانین نمی‌کند و باید اخطارها و تذکرات ساماندهی شود.

انتهای یام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: