کد خبر: ۹۱۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۱۲۷
رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: دولت ها قصد دارند با الفاظ و تبصره ها ما را مشغول کرده تا به جداول که موضوع مهم تری است توجه نکنیم در حالی که باید اصل و فرع به جای خود بازگردد.

دولت‌ها در لایحه بودجه توجه مجلس را از جداول متوجه تبصره‌ها می کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 15 فروردین) در تشریح دلایل توجیحی برای تصویب طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس اظهار داشت: این طرح یکی از موضوعاتی است که سرنوشت قانونگذاری را تعیین می کند و حتی مخالفان نیز اذعان دارند که رویه های کنونی کارآمد نبوده و باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل مجلس، جلسات متعددی در کمیسیون آئین نامه با حضور  مرکز پژوهش ها و نمایندگان با سابقه داشته و 2 سال این موضوع را بررسی کردیم، عنوان کرد: قرار نیست این موضوع، اختیار نمایندگان را بگیرد چرا که مجلس یک کل به هم پیوسته است و نماینده اختیار اظهارنظر دارد و اگر شائبه ای در این موضوع دیده می شود مخالفان می توانند زمان بررسی جزئیات درباره آن نظر دهند.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: یکی از مخالفان می گفت تضامین، استفاده از منابع بانکی و تهاتر در این موضوع آمده که همه این ها در لایحه بودجه آمده است و منظور این است که اصل و ضمیمه ای که در بودجه می آید باید عوض شود و در حال حاضر جداول که اصل بودجه است مغفول می ماند و نمایندگان فرصت بررسی آن را ندارند.

حسین زاده بحرینی در ادامه با بیان اینکه این بدبینی را داریم که دولت ها قصد دارند با الفاظ و تبصره ها ما را مشغول کرده تا به جداول که موضوع مهم تری است توجه نکنیم، یادآور شد: باید اصل و فرع به جای خود بازگردد چرا که اکنون از اصل بودجه که اعداد و ارقام است غافل شده ایم؛ گفتنی است این طرح دو شوری می شود و در شور دوم اصلاحات اعمال می شود.

رئیس کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تصویب این طرح باعث اصلاح نظام بودجه ریزی کشور می شود و تحول مهمی خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر این طرح رأی نیاورد فرصت اصلاح آئین نامه را از دست می دهیم به خصوص که 2 سال روی این موضوع کار شده است.

انتهای پیام/ 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: