کد خبر: ۹۱۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
تعداد بازدید: ۲۷۲
دبیر ستاد نوروزی کیش اجاره خانه های شبانه بدون دریافت مجوز از سازمان را غیر مجاز عنوان کرد.

برخورد قانونی با اجاره خانه های شبانه غیر مجاز در کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جواد جمالی دبیر ستاد نوروزی کیش در بازدید اصحاب رسانه از کمپ های نوروزی به آماده سازی فضای اسکان بیش از یک هزار و 600 خانواده در این کمپ ها اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده از سوی کمیته های نوروزی علاوه بر ظرفیت هتل های جزیره، سه کمپ خانوادگی مصلی، ایثارگران و مجردی برای گردشگران فراهم شده است.

جمالی در تشریح امکانات و خدمات رفاهی کمپ های نورورزی عنوان کرد: 92 چشمه سرویس بهداشتی، 76 چشمه حمام، 30 سینک ظرفشویی، 2 دستگاه خودپرداز و 30 شعله گاز برای رفاه هرچه بیشتر حال مسافران و گردشگران در کمپ های نوروزی تعبیه کرده ایم.

دبیر ستاد نوروزی در خصوص کمپ اسکان جانبازان و ایثارگران نیز گفت: 50 کلاس مدرسه مولوی به این امر اختصاص داده شده و مدارس کوثر و ابن سینا را برای زمان اتمام ظرفیت مولوی به عنوان رزرو در نظر داریم .

وی با تاکید بر اینکه تهیه چادر بر عهده مسافران است افزود: لازم است گردشگران پیش از مراجعه به کمپ چادر همراه خود داشته و یا نسبت به خرید آن با نرخ مصوب در محل کمپ ها اقدام کنند به همین منظور در راستای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه نظارت کامل بر فروش چادر در محل کمپ های گردشگری و اماکن فروش به عمل خواهد آمد.

جواد جمالی موضوع خانه های شبانه را چالشی برای اسکان مسافران نوروزی عنوان کرد و گفت: 85 درصد موارد تبلیغات اجاره خانه های شبانه در فضای مجازی کلاهبرداری بوده و بر این اساس هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی و دادستانی جزیره کیش بع عمل آمده است.

وی در خصوص کسب مجوزهای لازم برای مقابله با فعالیت خانه شبانه های غیر مجاز از اقدامات قانونی برای جلوگیری از اجاره خانه های اجاره ای غیرمجاز خبر داد و از همکاری دادستان کیش با سازمان در جهت برخود با این معضل تشکر و قدردانی کرد.

جمالی همچنین به چگونگی ثبت نام صاحبان خانه های اجاره ای و‌کسب مجوز اشاره کرد و اظهار داشت: معاونت گردشگری سازمان در راستای ساماندهی خانه های شبانه، سهولت اسکان مسافران و گردشگران اقدام به ثبت نام صاحبان خانه های شبانه خواهد کرد و این افراد می توانند برای انجام فعالیت قانونی خود به بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش مراجعه کنند.

جمالی از برخورد با جارچیانی که در مبادی ورودی و سطح شهر اقدام به تبلیغ خدمات گردشگری می کنند خبر داد و افزود: با این افراد از 26 اسفند طبق هماهنگی با نیرو انتظامی کیش به صورت جدی برخورد خواهد شد.

جوادجمالی در خصوص سامانه اطلاع رسانی 133 عنوان کرد: نیازهای گردشگران، انتقادات، پیشنهادات و شکایات این سامانه ثبت می شود و در ایام نوروز آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

محسن نظر پور سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیشنیز در این بازدید عنوان کرد: کمپ های چادری از ۲۵ اسفند آماده پذیرایی و ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود و بابت هر جایگاه هر روز مبلغ یکصد و 50 هزار تومان از مسافران دریافت خواهد شد.وی همچنین عنوان کرد: در جهت تشویق مسافران نوروزی برای همکاری با دست اندرکاران کمپ ها در بخش های مختلف از جمله نظافت محل اسکان، جایزه همکاری شامل ۲۰ درصد تخفیف از حق اجاره محل اسکان چادر تعلق می گیرد.

احسان سلیم پور با بیان این که کمپ خانوادگی واقع در محوطه پشت مصلای بزرگ کیش، کمپ مجردی در مجموعه ورزشی المپیک و کمپ ایثارگران در مدارس مولوی، کوثر و ابن سینا آماده پذیرش گردشگران نوروزی خواهد بود افزود: با تلاش شرکت عمران، آب و خدمات کیش امکانات مناسب از جمله سرویس های بهداشتی، حمام، نمازخانه و محل های تأمین مایحتاج ضروری از جمله سوپرمارکت و رستوران در کمپ ها آماده شده و تیم های عملیاتی هلال احمر و آتش نشانی نیز استقرار یافته آماده ارائه خدمات هستند.

شایان ذکر است کمپ چادری نمایشگاه نیز جهت استفاده در مواقع بحرانی برای گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: