کد خبر: ۹۱۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۲۶۵
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تغییر ساعت رسمی کشور تأثیری در کاهش مصرف برق ندارد و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها هم در کمیسیون اجتماعی بارها به این موضوع اذعان کرده‌اند.

نماینده مجلس: تغییر ساعت رسمی کشور تأثیری در کاهش مصرف برق نداردبه گزارش خبرداغ، علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به طرح تغییر ساعت رسمی کشور اظهار داشت: من طرفدار این طرح بودم که تغییر ساعت رسمی کشور متوقف شود و حتی در کمیسیون اجتماعی هم به این موضوع رأی دادم؛ دلیل این رأی‌ام هم آن است که تغییر ساعت بر مبنای هدفگذاری خاصی در دنیا صورت گرفته است اما هم اکنون این هدف محقق نمی‌شود.

وی ادامه دا د: تغییر ساعت رسمی کشور 60 تا 70سال قبل برای اولین بار در دنیا از کشور فرانسه شروع شد که این کار برای صرفه‌جویی در مصرف برق صورت گرفت و تعدادی از کشورهای اروپایی هم حامی این موضوع بوده و آن را اجرا کردند و برخی دیگر از کشورهای دنیا هم این کار را انجام دادند اما از حدود 30 سال قبل به این سو همه کشورهایی که ساعت رسمی خود را تغییر می‌دادند بر اساس پایش‌ها و ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیدند که این کار تأثیری در کاهش مصرف برق ندارد و اجرای این کار را متوقف کردند و حتی کشورهای اروپایی دیگر این کار را انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بر اساس پایش‌هایی که تعداد زیادی از کشورهای دنیا انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مردم خود را با شرایط موجود وفق می‌دهند و همان میزان مصرف برق را انجام می‌دهند.

عنابستانی گفت: تغییر رسمی کشور اگر با هدف کاهش مصرف برق صورت می‌گیرد این هدف دیگر محقق نمی‌شود و پایش‌ها و ارزیابی‌های مختلف هم این موضوع را ثابت می‌کند و به نظر می‌رسد که ضرورتی ندارد که کاری را که با هدف خاصی آغاز کرده بودیم همچنان ادامه دهیم چرا که آن هدف منتفی است و دیگر محقق نمی‌شود.

وی گفت: تغییر ساعت رسمی کشور منجر به تغییر زمانبندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف مردم می‌شود و مشکلاتی را در روستاها و شهرها به وجود آورده است و حتی این مشکلات در روستاها بیشتر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همه ارزیابی‌های محققین مرکز پژوهش‌های مجلس آن است که تغییر ساعت رسمی کشور تأثیری در کاهش مصرف برق ندارد و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها هم در کمیسیون اجتماعی بارها به این موضوع اذعان کرده‌اند و اگر این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود به نظر می‌رسد که رأی لازم را بیاورد و فضای صحن علنی مجلس هم رأی به این موضوع است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: